Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDiana Machová
2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV: VY_32_INOVACE_455_Pohádka AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM: 3., 18.4.2012 VZDĚL. OBOR, TÉMA: Český jazyk, Pohádka ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4
3
Anotace Materiál je určen pro žáky 1. stupně ZŠ v předmětu Český jazyk Je vhodný pro práci na interaktivní tabuli Materiál obsahuje: a) stručné objasnění pojmu pohádka b) zhlédnutí pohádky Hrnečku, vař! na www.youtube.com c) úkol, ve kterém děti tutéž pohádku dabují, čímž si rozvíjí svou slovní zásobu, představivost a kreativní myšleníwww.youtube.com
4
Pohádka Pohádka je literární útvar, který se šířil mezi lidem ústním podáním, proto se také často měnila. Později ji lidé začali sepisovat. Pohádky jsou vymyšlené a vystupují v nich nadpřirozené bytosti, například vodníci, čerti, princezny, ježibaby, draci aj. Hrdinové používají kouzelné předměty.
5
Pohádky začínají a končí typickými spojeními, například „Byl jednou jeden král“, „Zazvonil zvonec a pohádky je konec“ a podobně. Pokaždé v nich zvítězí dobro nad zlem. Rozlišujeme pohádky lidové a umělé. Mezi naše nejznámější sběratele pohádek řadíme Boženu Němcovou a Karla Jaromíra Erbena.
6
1. Sledujte pozorně pohádku Hrnečku, vař! (http://youtu.be/mKoo8LPXrN8) 2. Rozdělte si mezi sebou jednotlivé role postav. 3. Sledujte pohádku znovu, ale bez zvuku, a dabujte ji. Hodně štěstí!
7
Použité zdroje http://youtu.be/mKoo8LPXrN8 www.office microsoft.com www.office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.