Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTadeáš Novotný
1
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/21.30.20VY_52_INOVACE_14_Př6 © Radoslava Jarošová Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. Základní škola Loket, okres Sokolov
2
Název: Koráli, sasanky, medúzy a jejich zástupci Anotace: Význam mořských žahavců, výskyt korálových ostrovů Autor: Radoslava Jarošová Jazyk: český Očekávaný výstup: rozpozná rozdíly ve stavbě těla medúzy a korálu, pozná zástupce Klíčová slova:polypi, vápenaté kostry, korálové útesy, ostrovy Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: ZŠ – druhý stupeň Ročník: šestý Vazby na ostatní materiály: žádné
3
Doplň pojmy: Přisedle na mořském dně žijí ________________. Jak se nazývají jedinci korálků? _______________. Činností dávných korálů vznikly________________. Ze ______________ korálů se vyrábějí ______________( korále) Atoly jsou_________________ Z čeho jsou tvořeny schránky korálů? __________________. Vápenaté kostry přirůstají ke __________________podkladu. Korálové útesy vznikají na pobřeží___________________. Medúzy mají tělo tvořené z většiny __________ a je _____________. Medúzy mají také _________________buňky. Sasanky nevytvářejí ________________schránky. Sasanky mají kolem úst mnoho ______________. řešení
4
Řešení: Přisedle na mořském dně žijí koráli. Jak se nazývají jedinci korálků? Polypi Činností dávných korálů vznikly vápencové horniny. Ze schránek korálů se vyrábějí náhrdelníky ( korále). Atoly jsou korálové ostrovy Z čeho jsou tvořeny schránky korálů? Z uhličitanu vápenatého. Vápenaté kostry přirůstají ke skalnatému podkladu Korálové útesy vznikají na pobřeží teplých moří. Medúzy mají tělo tvořené z většiny vodou a je rosolovité. Sasanky nevytvářejí vápenaté schránky. Sasanky mají kolem úst mnoho ramen. zpět
5
Zařaď zástupce( koráli, medúzy, sasanky): 1 3 2 5 6 4 řešení
6
Řešení: koráli medúzy sasanky 1 3 Medúza v Egejském moři 4 5 6 2 zpět
7
Urči útes a ostrov (atol): A B C D E řešení
8
Řešení: A- útes D - útes B - útes c Letecký pohled na atol Yap v Tichém oceánu E - atol zpět
9
Seznam použité literatury a pramenů: Zdroje: Přírodopis pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, 1. vydání. ISBN 80-7238-211-X. Přírodopis 6. Olomouc: Prodos, 1999. ISBN 80-85806-47-9. Www.naturfoto.cz ›Další bezobratlí [online]. 2002 [cit. 2013-01-28]. Dostupné z: www.naturfoto.cz ›Další bezobratlí Http://www.naturfoto.cz/koralovy-utes-fotografie-15693.html. Http://www.naturfoto.cz/koralovy-utes- fotografie-15693.html [online]. 2002 [cit. 2013-01-25]. Dostupné z: http://www.naturfoto.cz/koralovy-utes- fotografie-15693.html Http://cs.wikipedia.org/wiki/Atol. Http://cs.wikipedia.org/wiki/Atol [online]. 2007 [cit. 2013-01 - 28]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Atol Http://www.hirado.hu/Hirek/2010/11/~/media/News/Hirado/Hirek/2009/07/23/20/meduza.jpg.ashx [online]. [cit. 2013-01-26]. Dostupné z: http://www.hirado.hu/Hirek/2010/11/~/media/News/Hirado/Hirek/2009/07/23/20/meduza.jpg.ashx Http://www.rybolov.com/administrace/obrazky/1099___3600.jpg [online]. [cit. 2013-01-27]. Dostupné z: http://www.rybolov.com/administrace/obrazky/1099___3600.jpg Autor: Radoslava Jarošová Základní škola Loket, okres Sokolov radka.jarosova@zsloket.cz leden 2013 Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.