Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

INVESTIČNÍ KLUBY Martin Viktora Česká spořitelna - FM Retail distribution Oddělení řízení obchodů 2. října 2007.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "INVESTIČNÍ KLUBY Martin Viktora Česká spořitelna - FM Retail distribution Oddělení řízení obchodů 2. října 2007."— Transkript prezentace:

1 INVESTIČNÍ KLUBY Martin Viktora Česká spořitelna - FM Retail distribution Oddělení řízení obchodů 2. října 2007

2 Obsah prezentace Dnes byste se zde měli dozvědět:  co jsou to investiční kluby  jaké jejich typy a formy existují  čím jsou pro členy výhodné - přínos  jaká je aktuální situace v ČR  ukázky z činnosti rakouských investičních klubů  a další zajímavé informace

3 Co to vlastně je investiční klub (IK)? Investiční kluby  jsou pravidelná setkání skupiny investorů, kteří jsou zde informováni o vývoji na kapitálových trzích, o nových investičních instrumentech a jsou jim rovněž představovány jednotlivé investiční strategie  slouží rovněž ke společnému ukládání peněz za předem dohodnutých pravidel  investor není v roli pasivní, ale sám se aktivně podílí na výběru investičních titulů  taková setkání mohou být doplněna i společenským programem  tradice především v USA (podpora makléřů) a Rakousku (podpora kreditních podniků)

4 Typy investičních klubů  IK mohou být různě členěny:  podle skupiny osob profesní manažerské pánské dámské studentské, regionální, aj.  nebo dle investičního zaměření realitní s podílovými fondy zaměřený na obchodování s akciemi s vínem, aj.

5 Tři základní formy investičních klubů  klub s aktivním investováním klub sdružuje prostředky od svých členů (povinnost vkladu a pravidelných příspěvků) prostředky investovány podle dohody členů klubu (tzv. dispoziční večery) rozdělování zisků rovným dílem mezi členy klubu  klub s podílem na řízení podílového fondu profesionální správce založí pro klub speciální fond profesionální správce navrhuje, které akcie má fond nakoupit členové klubu o transakci hlasují a spolurozhodují o investiční strategii členové klubu investují formou nákupu podílových listů klubového fondu  klub jako platforma pro setkávání zájemců o investování klub nesdružuje prostředky od svých členů společenské akce přednášky podpora sponzora klubu (banka, broker apod.)

6 Přínosy činnosti IK pro jeho členy  zisk či prohloubení znalostí v oblastech (edukace trhu): vývoje na kapitálových trzích nových investičních instrumentů konkrétních investičních strategií  zvýšení zájmu o své finance a povzbuzení k osobnímu investování  konkrétní rady odborníků o možnostech řízení osobních či rodinných investic  poznávání profesně i osobně zajímavých lidí + zisk a výměna informací  akce může mít i zábavnou formu (program: různá vystoupení, přehlídky, degustace vína, raut, výlet)

7 Situace v České republice  právní forma IK se vždy řídí zákony jednotlivé země  český právní řád zatím pojem investiční klub nezná!  i proto není v ČR dosud pro zřizování IK tak příznivé právní prostředí jako v zahraničí – ale řeší se  diskuse existuje již několik let a účastní se jí např.: KCP, MF, Unie investičních společností či představitelé sítě investičních klubů (TICN)  KCP již vydala následující vyjádření ve smyslu jediné zásady, která nesmí být porušena:  v rámci klubu nesmějí být poskytovány žádné investiční služby za účelem výdělku  => úkolem bankéřů a brokerů v rámci IK je spíše vzdělávat, zajišťovat a garantovat (informace)


Stáhnout ppt "INVESTIČNÍ KLUBY Martin Viktora Česká spořitelna - FM Retail distribution Oddělení řízení obchodů 2. října 2007."

Podobné prezentace


Reklamy Google