Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAndrej Kříž
1
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, 08 - 2012 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
2
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: Odčítání celých čísel Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: Odčítání celých čísel Metodický postup: 3. Snímek – ilustrace principu odčítání celých čísel na teploměru 4. Snímek – komentář učitele, diskuze se žáky 5. Snímek – vysvětlení odčítání celých čísel 6. Snímek – procvičení, kontrola na klikání myši Společné shrnutí
3
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 1. Na teploměru je vyznačeno 25°C. 2. Teplota klesla o 40°C. Jaká teplota bude nyní na teploměru? 25°C – 40°C = -15°C
4
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Na vlastní oči jsme se na teploměru přesvědčili, že 25°C -40°C = -15°C. Odpověď čeká na následujícím snímku Umíš vysvětlit, jak je to možné? Jak jsme to ale spočítali matematicky?
5
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Odčítání celých čísel Odečíst číslo znamená přičíst číslo k němu opačné. 3 - 6 = Např.: -6 - (-7) = 16 - 19 = -15 - (-24) = 1 - 3 9 1 3 + (-6) =-4 + (+5) = -6 +7 = 16 +(-19) = -15 +24 = Pravidla - znaménka:
6
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Vrátíme-li se tedy k původnímu příkladu, můžeme matematicky zapsat: 1. Vypočítej samostatně do sešitu: -8 - (-7) = 10 – (+ 8) = -7 - (+19) = -23 – ( -18) = -4 – (+3) – (-7) = -9 – (-6) – (-5) = -8 + (+7) = -1 10+ (-8) = 10 – 8 = 2 -7 + (-19) = -7 – 19 = -26 -23 + (+18) = -23 + 18 = -5 -4 + (-3) + (+7) = -4 -3 +7 = 0 -9 + (+6) + (+5) = -9 +6 +5 = 2
7
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Citace: http://office.microsoft.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.