Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPatrik Macháček
1
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236 Tematická oblast: marketing a management Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Životní cyklus výrobku Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MM_09_ZIVOTNI CYKLUS VÝROBKU Datum tvorby: 12.6.2013 Klíčová slova: uvedení na trh, nasycení trhu, pokles prodeje Anotace: materiál slouží k procvičení tématiky výrobku, ceny a obchodování
3
● Výrobek je nový, neznámý ● Prodeje jsou malé. V této fázi kupují tzv. novátoři, kteří mají rádi nové výrobky. Jsou dvě možnosti nastavení ceny: 1. strategie nízkých cen 2. strategie vysokých cen
4
● Prodeje dynamicky rostou. Produkt již uspokojil první skupinu zákazníků a ti opakují nákup. Další skupiny zákazníků se přidávají a začínají výrobek kupovat. ● Objevují se první konkurenti. Trh roste, všichni dávají značné částky na reklamu a propagaci. Se zvyšujícím se počtem prodaných výrobků klesá poměr nákladů za reklamu na jeden prodaný kus. ● Zvyšuje se zisk. Zvyšuje se počet prodejních míst, klade se důraz na důkladné pokrytí trhu. Konkurenční výrobci na trhu soupeří o distribuční a prodejní místa.
5
● Výrobek je známý, prodává se velmi dobře. ● Reklama by měla motivovat zákazníka k loajalitě ke značce a k opakovanému nákupu výrobku. ● Produkt je možné inovovat a vylepšovat, přichází se s rozšířením výrobkové řady. Marketing by se měl soustředit na zvyšování spokojenosti zákazníka.
6
● Množství prodaného produktu dosáhlo maxima. Výrobci mohou zvýšit svůj podíl na trhu jen na úkor svého konkurenta. Fáze nasycení trhu je většinou nejdelší fází v životě produktu. ● Nejpozději zde musí být produkt inovován. ● Distribuce a maloobchod nutí výrobce k různým slevám, následkem je snížení zisku.
7
● Náklady na reklamu jsou již téměř nulové, výjimkou je nutnost podpořit výprodej, před uvedením nového produktu. Také cena může být snížena pro urychlení výprodeje. ● Je nutné udělat rozhodnutí o ukončení prodeje.
8
Vyjmenujte některé výrobky ve fázi zavádění na trh. Např.: Samsung Galaxy S7, auta na hybridní pohon… Pokračujte podobně i u ostatních fází.
9
Karlíček Miroslav a kol., Základy marketingu, Grada 2013, ISBN: 978 - 80 - 247 - 4208 - 3 Vlastní zdroje autorky Galerie Klipart
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.