Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO TISÍCE - ROVNICE A SLOVNÍ ÚLOHY

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO TISÍCE - ROVNICE A SLOVNÍ ÚLOHY"— Transkript prezentace:

1 SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO TISÍCE - ROVNICE A SLOVNÍ ÚLOHY

2 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_68 Jméno autora: Klára Křížová Třída/ročník: V. Datum vytvoření:

3 Matematika a její aplikace Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Sčítání a odčítání do tisíce Předmět: Matematika Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: ve dvojicích se „rozcvičí“, následně každý počítá sám a kontroluje si výsledky, řeší obtížnější příklady (např. ve dvojici) a přemýšlí nad slovními úlohami, formuluje jejich řešení, které si pak kontroluje Klíčová slova: sčítání a odčítání přirozených čísel do tisíce, rovnice, slovní úlohy Druh učebního materiálu: prezentace PowerPoint

4 poznámka: jednotlivé rovnice se zobrazí po kliknutí nebo stisknutí šipky na klávesnici řešení slovních úloh se objeví po kliknutí nebo stisknutí šipky na klávesnici

5 Rozcvička pro dvojice – kdo doplní první správně číslo za X?

6 500 – X = 300

7 X = 800

8 900 - X = 800

9 650 - X = 400

10 X = 550

11 606 - X = 404

12 X + 30 = 630

13 648 - X = 640

14 900 + X = 940

15 A teď všichni píšou do sešitu, čemu se rovná X.
230 + X = – X = 510 X = – X = 820 520 + X = – X = 450 X = – X = 105

16 Kontrola – kolik máš chyb?
X = X = 14 X = X = 43 X = X = 41 X = X = 42

17 Trochu těžší varianta – pomozte si ve dvojici.
335 + X = 578 X – 326 = 452 X = X = 221 153 + X = 396 X – 502 = 166 X = X = 350

18 Kontrola – jak se vám dařilo?
X = X = 778 X = X = 624 X = X = 668 X = X = 323

19 V lesní školce vysadili 435 smrků, 220 jedlí a 132 borovic
V lesní školce vysadili 435 smrků, 220 jedlí a 132 borovic. Kolik stromků vysadili celkem? 435 V lesní školce 220 zasadili 787 132 stromků. 787

20 Rok má 365 dní, z toho je 52 nedělí. Kolik je zbývajících dní?
dní v roce je

21 Na školní zahradě bylo vysázeno 255 kedluben
Na školní zahradě bylo vysázeno 255 kedluben. Kolik se jich ale sklidilo, když jich 20 uschlo? 255 Žáci sklidili kedluben. 235

22 Ondra má ve sbírce 350 kartiček s hokejisty, Michal jich má o 35 víc a Dan naopak o 42 méně než Ondra. Kolik kartiček má Michal a Dan a kolik všichni dohromady? Michal … = 385 kartiček Dan … 350 – 42 = 308 kartiček dohromady … = = 1043 kartiček

23 COUFALOVÁ, J. – PĚCHOUČKOVÁ, Š. – LÁVIČKA, M. – POTŮČEK, J.
zdroj: COUFALOVÁ, J. – PĚCHOUČKOVÁ, Š. – LÁVIČKA, M. – POTŮČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy. Praha: Fortuna, 2007. ISBN ZAPLETAL, F. – NOVÁK, B. – ŽENČÁKOVÁ, R. – MEZULÁNIKOVÁ, F. Matematika pro 5. ročník zvláštní školy. Praha: SPN, 1989. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Klára Křížová.


Stáhnout ppt "SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO TISÍCE - ROVNICE A SLOVNÍ ÚLOHY"

Podobné prezentace


Reklamy Google