Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Výstavba státních drah Stavební horečka Dráhy v letech 1918 Vývoj parního provozu Elektrifikace Dieselový a nekonvenční pohon
2
Koňské dráhy Začátek až na konci 18. stol. První koňské dráhy v Anglii
Na našem území začátkem 19. stol. První dráha mezi Mauthausenem na Dunaji a Budějovicemi na Vltavě červenec srpen 1832 Pražsko lánská
3
Koněspřežná souprava I. třídy na trati z Českých Budějovic do Lince
4
Parostrojní železnice
První úspěšný vynálezce – George Stephenson První lokomotiva LOKOMOTION 1825 První parostrojní železnice Severní dráha císaře Ferdinanda – z Vídně do Haliče s odbočkami do Brna, Olomouce a Opavy Lokomotiva LOCOMOTION z roku 1825
5
Označení parních lokomotiv
4 - počet spřažených dvojkolí 9 - nejvyšší dovolená rychlost (9+3)×10=120 km/h 8 - přibližný tlak na jednu spřaženou nápravu 8+10=18 tun 0 - konstrukční skupina 22 - inventární číslo
6
Státní dráhy Na počátku roku 1842 – generální ředitelství státních drah Severní dráha Ferdinanda rozdělena do osmi trasovacích oddílů asi po 360 km trasy Vedla z Vídně do Drážďan Trať byla dokončena 8. dubna 1851 Severní státní dráhy prodány v prosinci 1854 Rakouské společnosti
7
Stavební horečka Po válce Rakouska s Pruskem v roce 1866 – rozvoj železničního podnikání vybudováno km hlavních tratí na našem území V roce 1918 byla celková délka tratí v Československu km
8
V letech 1918 - ? Do roku 1925 převedeno 48 drah do rukou státu
V soukromém vlastnictví pouze 11 drah V 30. letech výstavba nových tratí především na Slovensku V Čechách se stavba soustředila na zdvojkolejení tratí a výstavbu nákladního nádraží Praha-Žižkov Po obsazení Československa hitlerovými vojsky – zastaveny práce na železnici Po druhé světové válce poškozeny nádraží, tratě i lokomotivy
9
Vývoj páry Domácí sériová výroba začala roku 1900 v Praze
Roku 1920 zahajuje výrobu plzeňská Škodovka Ústup páry – drahé uhlí, nástup elektrického a dieselového pohonu Od konce 50. let úpadek parních lokomotiv 1958 je definitivně ukončena výroba
10
Elektrifikace Poprvé použita v 80. letech v Berlíně
Proud dodáván nadzemní trolejí nebo třetí kolejí První elektrická trať ve Švýcarsku Vlaky TGV jezdí rychlostí až 350km/h
11
Dieselový motor Vynalezen ve Švédsku v roce 1913
Motorová lokomotiva poháněná benzínem nebo naftou Dieselové lokomotivy používány méně než elektrické
12
Nekonvenční motor Principem je magnetické pole
První pokusy v 60 letech v Japonsku, v 80 letech v Německu V roce 2002 – první trať v Číně v Šanghaji Vlak na elektromagnetickém polštáři TRANSRAPID 09
13
Zdroje Knihy: Výstavba železnic Vývoj železnic v Čechácha na Moravě
Internet:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.