Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Billing z pohledu koncových zákazníků

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Billing z pohledu koncových zákazníků"— Transkript prezentace:

1 Billing z pohledu koncových zákazníků
České pošty, s.p. Praha, 5. listopadu 2002 Milan Shrbený

2 Česká pošta, s.p. založena 1993 oddělením od SPT Telecom
od založení zisková, pracuje bez státních dotací 3.405 pošt, obslužných míst zaměstnanců služby - listovní, balíkové, hotovostní platební styk, obstaravatelské služby, bankovní služby Poštovní spořitelny

3 Technologické datové toky v DSČP
NCR | Internet (WWW) DSČP Intranet Zákazník Region (7) Centrum Kont. místa (67)

4 Platební styk - doklady
Přípis na účet Poštovní poukázky A, G, dobíhají A-V, Platební doklady V-SIPO, V-SIPO-Upomínka Složenka a další vkladové doklady Poštovní spořitelny Výplata v hotovosti Poštovní poukázky B Poštovní poukázky C, D Šekové poukázky, Šekové poukázky-EUROGIRO Poštovní spořitelny

5 Pk A, G, A-V CVS RVC tisk a distribuce Soupisu převodů
Soupis převodů ----- klient pošta tisk a distribuce Soupisu převodů ----- ----- přijaté doklady a přijímací knihy nadstandardy POSTSERVIS zpracování přijatých dokladů RVC replikace centrálního Registru účtů banky replikace dat a images všech přijatých Pk tiskový soubor Registry účtů DSČP ----- GPC KPC CVS ČSOB realizace výplaty Pk A,G komunikace s ČSOB finální kontrola vyřizování reklamací

6 Pk A, G, A-V Základní prvky řešení
kontrola bankovního spojení před tvorbou HPÚ na Registr účtů tvorba HPÚ a jeho přenos do centrály Poštovní spořitelny ČSOB tvorba Soupisu převodů a jeho distribuce klientům, kteří používají kumulovaný přípis tvorba nadstandardních výstupů a jejich distribuce klientům Možnost realizace tří typů nadstandardů (soubor zrealizovaných plateb, image ve formě souboru a image ve formě černobílého výtisku) nutnost uzavření smlouvy s klienty (majiteli účtů)

7 Pk A, G, A-V Měsíční statistika zpracování
cca plateb prostřednictvím Pk vč. SIPO z toho plateb prostřednictvím Pk maximální denní zátěž cca plateb (HPÚ) Měsíční nezpracováno (vráceno plátcům) cca plateb (tj %)

8 Pk A, G, A-V Měsíční statistika zpracování Rozdělení dle krajů v %
Praha SeČ JM SM Platby na Pk 27 % 6 % 9 % 11 % 10 % 17 % 20 %

9 Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva obyvatelstvo  domácnosti každá domácnost uhrazuje pravidelně (1- 12x ročně) řadu plateb, např. za TV, ČRo, elektřinu, telefon, plyn, nájem, pojistné, noviny, časopisy, kabelovou televizi, … hotovostní placení jednotlivým příjemcům by bylo nákladné (poukázečné, srážka za účetní převod v bance, zpracování objemu dokladů)

10 Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva Výhody: všechny platby jsou zahrnuty do jednoho platebního dokladu plátce neplatí poukázečné příjemce zaplatí za jednotlivý předpis SIPO automatické upomínání je zahrnuto v ceně možno hradit v hotovosti i bezhotovostním převodem z účtu

11 Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva Komunikace s plátcem (fyzická osoba) přidělení spojovacího čísla (jedinečné v ČR) rozpis platby SIPO a Platební doklad V-SIPO (platba v hotovosti) nebo rozpis bezhotovostní platby SIPO (platba z bankovního účtu) vystavení náhradního dokladu a dokladu pro částečnou platbu SIPO

12 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
Komunikace s plátcem (fyzická osoba) doručování dokladů na adresu ke spojovacímu číslu placení na libovolné poště z libovolné banky v ČR, která má s ČP smlouvu ČP předává předpis bankám od 20 až po případů možnost 2 x pokusu o inkaso z účtu (7 bank) - zvýšilo se % uhrazených bezhotovostních předpisů SIPO o %

13 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
Komunikace s příjemcem (organizace) Zaplacené platby přehled uhrazených plateb Upomínky pokud plátce nezaplatil a je-li upomínání ve smlouvě s příjemcem uvedeno Vyčleněné dluhy evidence neuhrazených plateb se vyčleňuje ze SIPO a předává se příjemci k vymáhání

14 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
Komunikace s příjemcem (organizace) předpisy plateb změny kmene předpisů (nové, změna výše, zrušené) celý kmen předpisů (předpisy na daný měsíc) poukazování plateb denně 3x měsíčně (10., 20., 27. b.m.) 1x měsíčně libovolně

15 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
Měsíční statistika předpisu cca poplatků cca předpisů z toho předpisů hotovostních a předpisů bezhotovostních Měsíčně nevyinkasováno cca předpisů hotovostních ( 3.31 %) cca předpisů bezhotovostních ( 1.66 %)

16 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
Rozdělení dle krajů v % StČ + Praha SeČ JM SM Poplatků 24 % 5 % 12 % 11 % 21 % 22 % Předpisu 6 % 7 % 10 % 20 % - z toho hotovost 25 % 13 % 17 % - z toho bezhotovost 8 % 19 % Objem v Kč 26 % 4 % Nevyinkasováno Kč 30 % 3 % 9 % 23 %

17 Registrovaná elektronická pošta
R E P Registrovaná elektronická pošta Systém zabezpečené elektronické komunikace přes důvěryhodné centrum např. mezi zdravotními pojišťovnami a zdravotním zařízením možnost použití pro komunikaci mezi organizacemi v SIPO a klienty SIPO workflow nad zásilkou podací lístek, doručenka ..... autentizovaný zdroj (zabezpečená trasa)

18 R E P Registrovaná elektronická pošta Zjednodušené schéma architektury
LDAP server Datové úložiště Avízo (mail, SMS) Podací lístek Přístupka Dodejka Centrum pro zajištění přenosů

19 Billing z pohledu koncových zákazníků
České pošty, s.p. Děkuji za pozornost Praha, 5. listopadu 2002 Milan Shrbený


Stáhnout ppt "Billing z pohledu koncových zákazníků"

Podobné prezentace


Reklamy Google