Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilGabriela Konečná
1
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 PředmětMatematika TémaSčítání a odčítání zlomků Ročníksedmý AutorMgr. Iva Trnková
2
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ ZLOMKŮ
3
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ SE STEJNÝM JMENOVATELEM Petr si vzal 2/4 koláče, pak si ještě 1/4 přidal. Jakou část koláče snědl Petr celkem? Překresli do sešitu a vybarvi nebo vyšrafuj 2/4 u prvního koláče a 1/4 u druhého.
4
Jak jsme postupovali? Sečteme pouze počet dílků, které jsou vybrané, tedy čitatele, počet dílků, na které je koláč rozdělen, tedy jmenovatel, zůstává stejný.
5
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ SE STEJNÝM JMENOVATELEM Zlomky se stejnými jmenovateli sčítáme, případně odečítáme tak, že sečteme, resp. odečteme, čitatele, jmenovatele opíšeme.
6
Práce do školních sešitů, zároveň na tabuli: výsledky
7
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ S RŮZNÝMI JMENOVATELI Jak byste řešili:
8
Převedeme na zlomky se stejnými jmenovateli, určíme nejprve nejmenší společný násobek obou jmenovatelů (rozšiřujeme případně krátíme), dále postupujeme, jak již známe. Výpočty budeme psát na společnou zlomkovou čáru:
9
Pokud to lze, výsledný zlomek zkrátím na základní tvar případně převedu na smíšené číslo.
10
Pokračujeme společně do školních sešitů: výsledky
11
Samostatně do pracovních sešitů:
12
Společná kontrola: 1
13
Příklady k samostatné práci ze strany 10 byly staženy z internetových stránek: http://schoolexpress.com Zde je možné nalézt i další příklady k procvičení učiva: http://schoolexpress.com/fws/cat.php?id=2477 http://schoolexpress.com/fws/cat.php?id=2511
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.