Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLiliana Vítková
1
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Výrazy, funkce, rovnice Číslo DUMu: VY_42_INOVACE_22_10 Název DUMu: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ Pro obor vzdělávání: 82-51-L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovu 82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva Předmět: Matematika Ročník: první Autor: Pavel Vacík Datum: 10.09.2012
2
Rozšiřování lomených výrazů provádíme na stejném principu jako rozšiřování zlomků: Tato úprava se používá při sčítání a odčítání lomených výrazů, když potřebujeme upravit výrazy na společného jmenovatele. Výrazrozšiřte tak, aby jeho jmenovatel byl Postup: Výrazrozšiřte tak, aby jeho jmenovatel byl
3
Sčítání a odčítání lomených výrazů 1. Ve jmenovateli není proměnná - postupujeme podle pravidel pro sčítání a odčítání zlomků. 2. Zlomky mají stejné jmenovatele – slučujeme pouze v čitateli, jmenovatele opíšeme.
4
3. Zlomky mají různé jmenovatele – rozšíříme je tak, aby měly stejné jmenovatele.
5
Příklady na procvičení
6
Zdroj materiálů: Není –li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, autor uvedený na titulním snímku.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.