Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Start datových schránek z pohledu MV ČR

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Start datových schránek z pohledu MV ČR"— Transkript prezentace:

1 Start datových schránek z pohledu MV ČR
SEMINÁŘ PLZEŇSKÉHO KRAJE Start datových schránek z pohledu MV ČR Ing. Pavel Tesař projektový manažer

2 Průběh náběhového období Aktuální statistiky využívání
OSNOVA PREZENTACE Průběh náběhového období Aktuální statistiky využívání Co nás ještě čeká? Informační zdroje Procesy specifické pro OVM Novinky a připravované funkce Přehled způsobů využívání Ukázka práce s webovým portálem

3 část 1. Průběh náběhového období
SEMINÁŘ PLZEŇSKÉHO KRAJE část 1. Průběh náběhového období

4 DATOVÉ SCHRÁNKY - HARMONOGRAM
od 1. července 2009 START !!! Zřizování datových schránek ze zákona (orgány veřejné moci, právnické osoby zapsané v obch. rejstříku), zřizování datových schránek na základě žádosti, rozesílání přístupových údajů 1. listopad 2009 Automatická aktivace datových schránek, které dosud nebyly aktivovány. od 1. ledna 2010 možnost zasílání elektronických faktur B2B, B2C, C2C prostřednictvím ISDS od 1. července 2010 možnost zasílání jakýchkoliv dokumentů B2B, B2C, C2C prostřednictvím ISDS Přechodné období

5 PRŮBĚH NÁBĚHOVÉHO OBDOBÍ
Od je ISDS provozován téměř bez neplánovaných výpadků! ISDS nevykazuje závažné závady a splňuje požadavky zákona č.300/2008. Bezpečnostní auditor svým předběžným výrokem “posvětil” spuštění ISDS. Plánované víkendové odstávky, které se odehrávaly jednou za dva týdny, byly nutné vzhledem funkcionalitám, které na poslední chvíli přinesla novela zákona a také kvůli změnovým požadavkům. Průběžně vylepšujeme informační stránky a návody. Například přibyl návod na instalaci kořenových certifikátů a návod na instalaci XML zásuvného modulu.

6 AKTUÁLNÍ STATISTIKY ZŘIZOVÁNÍ A VYUŽITÍ DATOVÝCH SCHRÁNEK (k 22. 3

7 AKTUÁLNÍ STATISTIKY ZŘIZOVÁNÍ A VYUŽITÍ DATOVÝCH SCHRÁNEK (k 22.3.)
Úspěšnost doručení přihlášením je zatím skvělých 94%

8 část 2. Procesy specifické pro OVM
SEMINÁŘ PLZEŇSKÉHO KRAJE část 2. Procesy specifické pro OVM

9 SPECIFICKÉ PROCESY PRO ORGÁNY VEŘEJNÉ MOCI
Nový vedoucí představitel OVM Zadávání nových oprávněných osob probíhá pomocí ePUSA, kam mají přístup určení administrátoři (nikoli uživatelé datových schránek). ( Pozor, změny jsou prakticky okamžitě přenášeny do ISDS. Další datové schránky pro OVM Příprava dat je možná také na Portále ePUSA, nicméně zřízení schránky musí autorizovat úředník MV. Proto je třeba i oficiální žádost formou úředního dopisu podepsaného vedoucím představitelem OVM, případně osobou k tomu zmocněnou. Zneplatnění přístupových údajů a vydání nových Lze provést nejsnáze na Portále ePUSA tak, že odeberu vedoucího představitele a zadám nového.

10 část 3. Novinky a připravované funkce
SEMINÁŘ PLZEŇSKÉHO KRAJE část 3. Novinky a připravované funkce

11 KOMERČNÍ PROVOZ ISDS = POŠTOVNÍ DATOVÉ ZPRÁVY
Poštovní datové zprávy (PDZ) Příjem PDZ může každý uživatel z řad FO, PFO a PO povolit sám v prostředí webového portálu ISDS Případně lze nastavit pomocí webové služby SetOpenAddressing Příjem každé PDZ je třeba ze strany příjemce potvrdit buď na webovém portále nebo pomocí služby ConfirmDelivery Odesílání PDZ povoluje Česká pošta po odsouhlasení obchodních podmínek formulář je v klientské zóně Při odesílání PDZ je třeba nastavit příznak “K” v hlavičce zprávy (element dmType) Subjekty, které si povolily příjem PDZ, nelze vyhledávat tzn., pro adresaci je nutné znát ID datové schránky

12 Dokončení bezpečnostního auditu
CO NÁS JEŠTĚ ČEKÁ Dokončení bezpečnostního auditu zadal provozovatel ISDS = Česká pošta s.p. realizuje auditorská společnost KPMG Vyjednání a podpis dodatku smlouvy mezi MV a ČP zejména zpřesnění SLA provozu služeb ISDS Novinka, která již byla realizována: Nové funkce a služby webové služby pro změnu hesla

13 Zmírnění bezpečnostních pravidel (vynucená změna hesla)
Plán rozvoje ISDS Diskutovaná témata Zmírnění bezpečnostních pravidel (vynucená změna hesla) Komfortnější vyhledávání, včetně poskytování kompletního seznamu schránek pro OVM Verifikace stažené zprávy vůči záznamu v ISDS Připravované nové funkce: Aktualizace osobních údajů vůči evidenci obyvatel Aktualizace Vyhlášky: přidání formátů MS Office 2007 zahrnutí formátů el. podpisu a časového razítka

14 část 4. Informační zdroje
SEMINÁŘ PLZEŇSKÉHO KRAJE část 4. Informační zdroje

15 INFORMAČNÍ ZDROJE Základní zdroj informací o datových schránkách. Obsahuje například: Metodické postupy implementace pro různé typy subjektů Často kladené otázky Dokumenty ke stažení Zákony a vyhlášky Provozní řád Žádost o zřízení datové schránky Technické požadavky Aktuality Bezpečnostní desatero Formulář pro odeslání dotazu

16 INFORMAČNÍ ZDROJE

17 INFORMAČNÍ ZDROJE

18 tel. 270 005 200 Informační linka Pracovní dny od 8-18 hodin
INFORMAČNÍ ZDROJE tel Informační linka Pracovní dny od 8-18 hodin Poskytuje: všeobecné informace technickou podporu uživatelům Novinka od října: Operátoři infolinky mohou zjistit: Zda byla datová schránka zřízena Zda byly odeslány a doručeny přístupové údaje Proč nebyla datová schránka zřízena

19 tel. 270 005 200 Helpdesk pro dodavatele spisových služeb sd@o2isds.cz
INFORMAČNÍ ZDROJE tel Helpdesk pro dodavatele spisových služeb Poskytuje: technickou podporu dodavatelům aplikací pro přístup do ISDS Určeno pro aplikace (spisové služby), které nepracují s datovými schránkami korektně

20


Stáhnout ppt "Start datových schránek z pohledu MV ČR"

Podobné prezentace


Reklamy Google