Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSebastian Malý
1
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK
2
HUDEBNÍ IMPRESIONISMUS Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK
3
po velkém rozmachu hudebního romantismu a novoromantismu se na konci 19. století objevuje, hlavně ve Francii, impresionistický sloh podobně jako impresionističtí malíři se i hudebníci snažili zachytit prchavost okamžiku, jeho světelnost a barevnost (imprese – dojem)
4
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK pro impresionistickou hudbu je charakteristické: uvolnění tonality a formy stavba akordů na základě celotónové stupnice užívání nezvyklých harmonií plných jasných barev autoři tvoří pro svůj vlastní pocit a ne obdiv důraz je kladen na barvu a originální seskupení nástrojů, neobvyklé kombinace
5
Claude Debussy (1862 – 1918) tvůrcem hudebního impresionismu v 11 letech na pařížskou konzervatoř, kde studoval klavír a skladbu studoval cizí hudební kultury, především orientální zapůsobila na něj také hudba ruská Preludium k Faunovu odpoledni opera Péleas a Mélisanda symfonická skladba Moře
6
Maurice Ravel (1875 – 1937) skladatel francouzsko- španělského původu často čerpal ze španělského folklóru orchestrální skladba Španělská Rapsodie balety Dafnis a Chloe a Bolero Musorgského klavírní Obrázky z výstavy přepsal pro symfonický orchestr
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.