Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK."— Transkript prezentace:

1 Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

2 HUDEBNÍ IMPRESIONISMUS Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

3  po velkém rozmachu hudebního romantismu a novoromantismu se na konci 19. století objevuje, hlavně ve Francii, impresionistický sloh  podobně jako impresionističtí malíři se i hudebníci snažili zachytit prchavost okamžiku, jeho světelnost a barevnost (imprese – dojem)

4 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK  pro impresionistickou hudbu je charakteristické: uvolnění tonality a formy stavba akordů na základě celotónové stupnice užívání nezvyklých harmonií plných jasných barev autoři tvoří pro svůj vlastní pocit a ne obdiv důraz je kladen na barvu a originální seskupení nástrojů, neobvyklé kombinace

5 Claude Debussy (1862 – 1918)  tvůrcem hudebního impresionismu  v 11 letech na pařížskou konzervatoř, kde studoval klavír a skladbu  studoval cizí hudební kultury, především orientální  zapůsobila na něj také hudba ruská  Preludium k Faunovu odpoledni  opera Péleas a Mélisanda  symfonická skladba Moře

6 Maurice Ravel (1875 – 1937)  skladatel francouzsko- španělského původu  často čerpal ze španělského folklóru  orchestrální skladba Španělská Rapsodie  balety Dafnis a Chloe a Bolero  Musorgského klavírní Obrázky z výstavy přepsal pro symfonický orchestr


Stáhnout ppt "Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK."

Podobné prezentace


Reklamy Google