Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBlažena Musilová
1
Střední zdravotnická škola, Národní svobody 420 397 11 Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0580 Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA _2 Tematická oblast:Psychologie Cílová skupinažáci školy Téma:Vývojová období Anotace: Seznámení studentů s časovým rozdělení vývojových období Autor:Mgr. Eva Jirochová Datum vytvoření:10.09.2012
3
Každý musí projít těmito obdobími Každý prochází obdobími zcela individuálně
4
1. Prenatální období – od početí do narození 2. Novorozenecké období – prvních 6 týdnů života (28 dní) 3. Kojenecké období – 6 týdnů až 1 rok 4. Období batolete – 1-3 roky 5. Předškolní věk – 3-6 let (do nástupu do školy) 6. Mladší školní věk – 6- 8-9 let 7. Střední školní věk -8-9-12 let
5
7. Starší školní věk – pubescence – 11-12-15 let 8. Adolescence – dospívání – 15-20 (22)let 9. Dospělost – časná – 20-30 let - raná – 30-40 let - střední – 40-50 let - pozdní – 45-60 (65) let 10. Stáří – cca po 65. roce
6
Individuální vývoj jedince nemusí probíhat přesně podle let, která jsou pro dané období uváděna Rozdělení na etapy umožňuje lepší pochopení průběhu vývoje Přechod z jednoho období do druhého není náhlý, ale postupně se připravuje přechodnými obdobími, které se projevují změnami v chování (výbušnost,…)
7
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-308-8. ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. Praha: Portál, 2006, ISBN 80-7367-124-7. LANGMEIER, Josef. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006, ISBN 80-247-1284-9.
8
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.