Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem Zopakuj si. Michal dostal kapesné 120 Kč. Hned první den z něj utratil . Kolik korun utratil a kolik mu ještě zbylo? dostal ______ utratil ______ výpočet _________________________________________ odpověď _________________________________________________________ 3 8 Vypočítej a proveď zkoušku. 250 : 30 = ____zb.____ : 90 = ____zb.____ : 70 = ____zb.____ Autor: Mgr. Dana Krenková
2
66.2 Co už umíme Připomeň si…
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 66.2 Co už umíme Připomeň si… 45 : 7 = ___(__) : 50 = ______ : 20 = ______zb. ____ 24 : 9 = ______ : 40 = ______ : 30 = ______zb. ____ 60 : 8 = ______ : 8 = ______ : 60 = ______zb. ____ 10 : 7 = ______ : 50 = ______ : 80 = ______zb. ____ Na brigádě načesali studenti 4 tuny meruněk, které se pak ukládaly v přepravkách po 20 kg. Kolik přepravek naplnili? t = _________kg načesali ________________________ přepravky po _______ kg výpočet _________________________________________ odpověď _________________________________________________________
3
66.3 Co si řekneme nového Vypočítej příklad: 5 093 : 22 12 782 : 31
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 66.3 Co si řekneme nového Vypočítej příklad: : : 31 Číslo, které si označíš , nesmí být menší než dělitel, ale nesmí být ani příliš velké (podíly v jednotlivých krocích dělení musí být menší než 10). V jednotlivých krocích dělení si k odhadu podílů pomůžeme zaokrouhlením na desítky. Zbytek v každém kroku dělení musí být vždy menší než dělitel.
4
66.4 Co si řekneme ještě nového
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 66.4 Co si řekneme ještě nového Vypočítej příklady: 323 : : 83 Všimni si: Zaokrouhlování dělence i dělitele nám pomáhá jen k odhadu podílu, teprve až zpětným vynásobením se přesvědčíme o správnosti.
5
66.5 Procvičení Procvičuj si písemné dělení.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 66.5 Procvičení Procvičuj si písemné dělení. : 42 = : 21 = ______ : 60 = ______ ___ ____ ___ ____ ___ ____ ____ ____ ____ ____ ___ ____ Zk _____ _____ _____ _____ _____ Zk _____ _____ _____ _____ _____ Zk _____ _____ _____ _____ _____
6
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 66.6 Něco navíc pro šikovné Při písemném dělení můžeme používat také zkrácený zápis. Při něm zbytky v jednotlivých krocích dělení počítáme přímo dočítáním („ a kolik je…?“).
7
66.7 CLIL Count: Children 210 1 bus 42 children
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 66.7 CLIL Count: Children 1 bus children How many buses do we need? Count _______ : ______ = ______ Answer __________________________________________________
8
66.8 Test znalostí Který výsledek je správně ? 73 864 : 32 = ?
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 66.8 Test znalostí Který výsledek je správně ? : 32 = ? 2606 zb. 5 2308 zb. 8 2403 zb. 7 2506 zb. 6 Které číslo je 42x menší než 6090? 154 145 415 514 Kolik řad po 12 utvoří 2400 lidí ? 200 150 300 250 Za obědy na říjen (21 obědů) jsme zaplatili 630 Kč. Kolik stál 1 oběd? 30 40 10 20 Správné odpovědi: b a Test na známku
9
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 66.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 5. ročník základních škol, 2. díl. Praha: Alter, 2010. Obrázky z databáze klipart.
10
66.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 66.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 5. ročník Klíčová slova Písemné dělení dvojciferným dělitelem, postup, zbytek, zkouška, obor čísel 1 – Anotace Prezentace popisující postup při písemném dělení dvojciferným dělitelem v oboru čísel 1 –
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.