Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilFrantišek Beránek
1
Improvizační hra Prostřednictvím této hry můžeme v žácích upevňovat dovednost respektovat metrum. Metrum představuje pravidelnou pulzaci taktových dob a tyto doby musí respektovat např. rytmus textu slov, sousloví i dalších verbálních projevů žáků.
2
Improvizační hra 1. Nejprve se žáky připravíme dvoudobé čtyřtaktové výpovědi začínající vždy Byl(a) jsem: Byla jsem u babičky, bylo tam fajn. Byl jsem na horách, padal tam sníh. Byla jsem v Praze, bylo tam blaze. Byl jsem u tety, vařila špagety.
3
Improvizační hra 2. Metrum a tempo jednotlivých výpovědí podpoříme ostinátním rytmem, který nacvičíme s celou třídou tleskáním. Nejšikovnější žák jej pak bude hrát na tympány: Směr nožek znamená, že začínáme tympánem, který vydává vyšší tón a který je zároveň tónikou. Na druhé době zní hlubší tón, který je dominantou. Musíme tedy tympány příslušným způsobem naladit.
4
Improvizační hra 3. Postupně se se třídou naučíme další doprovodné hlasy, které budeme k tympánům přidávat: hrajeme na drhlo hrajeme na dřívka hrajeme na triangl
5
Improvizační hra 4. Mezi jednotlivé „sloky“ vložíme text: „Jó, jó, je to pravda, jó, jó, je to tak.“ To je část, kterou skanduje celá třída, jednotliví žáci si pak vymýšlejí správně dlouhá souvětí. Je žádoucí, aby se jejich závěry rýmovaly.
6
Improvizační hra 5. Celá partitura doprovodu pak vypadá takto:
7
Improvizační hra No a to je celé. Učila při hospitaci 30. října 2003 v 3. třídě na ZŠ Dukelská Mgr. Irena Kučerová.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.