Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatouš Havel
1
Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání celých čísel
2
Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Celá čísla Množina celých čísel se skládá z přirozených čísel (1, 2, 3, …), nuly a záporných čísel (-1, -2, -3, …). Množina celých čísel se v matematice většinou označuje Z, podle Zahlen (německy čísla). čísla přirozená čísla záporná číslo nula
3
Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Celá čísla Vzdálenost obrazu čísla na číselné ose od nuly se nazývá absolutní hodnota čísla. Protože se jedná o vzdálenost, je absolutní hodnota vždy číslo kladné nebo nula (nezáporné). Značí se x . Vzdálenost pěti jednotek. Taktéž vzdálenost pěti jednotek. 5 =5 - 5 =5 Obecně platí: x = -x = x 5 = -5 = 5 Čísla 5 a -5 jsou čísla (navzájem) opačná. Mají stejnou absolutní hodnotu (na číselné ose leží stejně daleko od nuly).
4
Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Celá čísla Slouží k vyjádření změny počtu prvků a jejich porovnávání. Například změny stavu hladin řek, změny teplot vzduchu, změny výše konta v bance apod. čísla kladná číslo nula čísla záporná 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; … 0 -1; -2; -3; -4; -5; …
5
Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání celých čísel. Odčítání libovolného čísla nahradíme přičítáním čísla opačného. např.: 1 - 4 =-31 + (-4) = -3 - 5 =-3 + (-5) =-8 4 – (-2) =4 + 2 =6 -6 – (-2) =-6 + 2 =-4
6
Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. A nyní něco na procvičení: Vypočítej: 2 4 = 7 8 = 5 ( 9) = 9 ( 2) = 11 ( 5) = 6 ( 15) = 5 0 = 32 40 = 54 ( 67) = 1 ( 48) = 234 ( 230) = 2 + ( 4) = 66 7 + ( 8) = 11 5 + 9 = 4 9 + 2 =11 11 + 5 = 66 6 + 15 =21 55 32 + ( 40) = 72 54 + 67 =121 1 + 48 = 47 234 + 230 =464
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.