Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSofie Procházková
1
1 Globální energetické trendy a akční plán Evropské Unie Ing. Hugo Kysilka Ředitel marketingu «VEMEX s.r.o.» Mikulov 2013
2
2 Obsah 1.Popis situace na energetickém trhu -Nové směry globální energetiky 2.Akční Plán EU -CNG/LNG 3. Alternativní rozvoj 4. Možnosti financování z prostředků EU 5. Závěr
3
3Mikulov 2013 1. Popis situace na energetickém trhu Vleklý charakter současné globální finanční krize snižuje odhady ekonomického růstu a spotřeby energie Růstu brání pokles intenzity hlavních faktorů výroby, zpomalení populačního růstu, omezení příležitostí pro územní expanze, motivované problémy zásobování vodou a stoupající ceny na významné přírodní zdroje.
4
4Mikulov 2013 Růstu se především všimneme v rozvojových zemích Populační růst v rozvojových zemích - následuje posun v centru ekonomické a energetické spotřeby vůči těmto zemím. 1. Popis situace na energetickém trhu
5
5 Mikulov 2013 Mezinárodní obchod s energiemi se výrazně mění. 1. Popis situace na energetickém trhu Vývoj světového obchodu s energií bude pokračovat na pozadí rostoucí soběstačnosti Severní Ameriky, kvůli nekonvenční ropě a zemnímu plynu.Výrazný nárůst napětí přes Tichý a Indický oceán změní směr a objemy meziregionálního obchodu s energií.
6
6Mikulov 2013 1. Popis situace na energetickém trhu Globální dodávky zkapalněného zemního plynu vedou k značnému rozvoji. V roce 2040 LNG bude tvořit téměř 60% meziregionálního obchodu s plynem. Na trhu s LNG se objeví nové hráči (USA, Kanada a Austrálie, která v roce 2018 předběhne Qatar pokud jde o zkapalňovací zařízení pro východní Afriku), které by mohly významně přesměrovat trasy tradičních výrobců. Stále více se zaměřují na vývoz LNG z Asie – není zatím známo, která část těchto kapacitových přísad je spekulativní.
7
7Mikulov 2013 1. Popis situace na energetickém trhu Asijský trh LNG předvede nejvyšší růst nových spotřebitelů. Obrovský potenciál pro růst spotřeby zemního plynu u nových rozvíjejících se spotřebitelů-zemí s velmi vysokou hustotou zalidnění a zvyšovánými environmentálními problémy, jako jsou Čína, Indie, Pákistán, Bangladéš, Malajsie a Indonésie, apod. Zemní plyn může výrazně zlepšit kvalitu jejich života.
8
Mikulov 20138 1. Popis situace na energetickém trhu Otázka: jak se bude nový LNG do Evropy dovážet?
9
Mikulov 20139 1. Popis situace na energetickém trhu Proč se Asijský trh LNG zdá být pro Severní Ameriku a Afriku přitažlivější? Marže Plynofikace Přeprava Zkapalnění Cena Henry Hub Marže Plynofikace Přeprava Zkapalnění Produkce
10
Mikulov 201310 2. Akční plán EU Zemní plyn je v EU součástí mixu alternativních paliv potřebných k nahrazení ropy jako zdroje energie pro dopravu v dlouhodobém časovém horizontu. Zásoby zemního plynu byli dříve brány na 30-40 let déle než zásoby palivového oleje. Nové vrtací techniky značně znásobily dostupné zdroje. Zemní plyn nabízí ovšem mnoho důležitých přínosů pro životní prostředí, pokud jde o snížení emisí CO2 a jiné znečišťující látek.
11
Mikulov 201311 LNG LNG LNG je atraktivní volbou pro nákladní automobily a lodě, díky své vysoké hustotě energie a nízké úrovni škodlivých emisí. V současné době jsou vozy v EU převážně na diesel a LNG je považováno za jedinou možnou náhradu. Nicméně funkce trhu LNG pro nákladní automobily je téměř nemožná. V provozu je instalováno zatím jenom41 plnicích stanic (24 L-CNG,17 LNG)(VB, Španělsko, Švédsko, Nizozemí) Mezi hlavní překážky pro rozvoj trhu patří nedostatečný vývoj infrastruktury a společných norem pro homologaci vozidel. Nicméně, se mezinárodní trh se rozvijí následovně: Čína: 70,000 LNG vozidel a 1,000 stanic (300,000 v 2020 a 3,500 stanic) USA: více než 6,000 vozidel již zprovozněno na LNG LNG pro námořní dopravu: EU Marine Fuel Sulphur Directive, prokazuje 0,1% obsahu síry v lodním palivě od ledna 2015 v oblasti ECAS (Oblast emisní kontroly pro lodě), prosazování zon ECAS v několika evropských mořích funguje jako motivace k přechodu na LNG. Nicméně, infrastruktura LNG pro námořní dopravu je ve velmi ranním stadiu, v čemž jsou Norsko a Švedsko počátkem ve vývoji malé sítě LNG terminálů pro lodě.
12
Mikulov 201312 Co navrhuje vytvořit Evropská Komise pro vývoj LNG v dopravě automobilové a námořní? Členské státy spolupracují na akčním plánu a zajistí, aby těžká nákladní motorová vozidla, která jezdí na LNG mohla cestovat po silnicích kde jsou TEN-T sítě. Veřejně přístupné čerpací stanice pro zkapalněný zemní plyn musí být usazeny ve vzdálenosti nepřekračující 400 km nejpozději do 31. prosince 2020. Plnicí stanice LNG musí být zprovozněny v souladu s příslušnou normou EN, která má být přijatá v roce 2014. Předpokladem ve členských státech je nasazení přibližně 139 plnicích bodů na náklady 2,085 mil. €. (22 plnicí stanice v Německu, nákladově 330 M€). 3. Alternativní rozvoj
13
Mikulov 201313 3. Alternativní rozvoj LNG BLUE CORRIDOR PROJECT Optimalizace kompletních pohonných ústrojů a systémů skladování těžkých nákladních vozidel LNG s ohledem na energetickou účinnost a znečišťující látky. Provedení rozsáhlého představení s cílem usnadnit rozvoj trhu pro těžká nákladní vozidla LNG. Konsorcium se skláda z 27 partnerů: Belgie, Chorvatsko, Francie, Německa, Itálie, Nizozemí, Portugalsko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko a Spojené království.
14
Mikulov 2013 14
15
15Mikulov 2013
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.