Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vývoj elektročásti mikroturbín na ČVUT
doc. Ing. Martin Novák, Ph.D. Ústav přístrojové a řídicí techniky, Fakulta strojní, ČVUT v Praze
2
Cíle Vývoj malé kogenerační jednotky Elektrický výkon 2 až 3 kW
Spojení automobilového turbokompresoru a vysokorychlostního synchronního motoru s permanentními magnety
3
Proč vysokorychlostní motor s permanentními magnety ?
Rychlá dynamika Vysoká výkonová hustota Klasický „pomaloběžný“ synchronní stroj ~ 1 kg/kW Vysokorychlostní synchronní stroj ~ (0,2 až 0,5) kg/kW
4
Koncepce experimentálního pracoviště
5
Vysokorychlostní synchronní stroj
Vdc = 560 V nn = min-1 , nmax = 42 000 min-1 In_rms = 11 A Tn = 1,2 Nm Pn = 3,2 kW
6
IGBT střídač Modul 1200V, 75 A, fPWM cca 10 až 15 kHz
7
Řízení Vektorové řízení v DSP TMS320F2812 +karta pro měření polohy
(do min-1, 4096 poloh/ otáčku)
8
Kompletní pracoviště
9
Video z experimentů
10
Současné pracoviště
11
Co dál? Měnič s SiC prvky, fPWM cca 100 kHz
Vývoj vlastního synchronního stroje, 2 kW, min-1 video
12
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.