Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVojta Král
2
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
3
Český jazyk 6. ročník Branšovská Věra
4
Předmět je rozvíjející větný člen. Ptáme se na něj všemi pádovým i otázkami kromě 1. pádu. Př.: Vidím slona. ( 4. pád)
5
Předmět bývá vyjádřen: podstatným jménem zájmenem označuje: osobu zvíře věc nebo jev
6
Předmět může být rozvit dalšími členy. Př.: Petr píše dlouhý dopis.
7
Doplň do vět předměty. Dědeček vzpomínal na__________________. Určitě _______________ zatelefonuj_______________.
8
Doplň do vět předměty. Napij se_____________, ať nemáš____________ Zakroutil_______________ na znamení, že __________ nerozumí.
9
Doplň do vět předměty. Už se dlouho těším na ____________________. __________ přemýšlíš?
10
Najdi ve větách předměty. Sport je prospěšný zdraví._______________________ Trenér nebyl spokojený s výkonem mužstva.______ _________________
11
Najdi ve větách předměty. Byla vždycky chtivá peněz.__________________________ Nikdy jsme nebyl žárlivý na jeho úspěchy._____________
12
Najdi ve větách předměty Pes nám byl vděčný za každé slovo.__________________ Všichni byli na něho zvědavi._______________________
13
Rozhodněte, zda vyznačená slova jsou podmětem nebo předmětem. To kolo jsem dostal od babičky._____________________ Rozbilo se ti kolo?_____________________
14
Rozhodněte, zda vyznačená slova jsou podmětem nebo předmětem. Miluješ červené růže? __________________________ Na zahrádce krásně voní růže.___________________
15
Rozhodněte, zda vyznačená slova jsou podmětem nebo předmětem. Blesk proťal oblohu._______________________ Mohutný strom zasáhl blesk._________________
16
Zdroje: UČEBNICE Český jazyk pro 6. ročník ZŠ SPN a. s. Praha 2004 Použití obrázků z klipartu MS Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.