Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Matematika a její aplikace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Matematika a její aplikace"— Transkript prezentace:

1 Matematika a její aplikace
Dělení celých čísel VY_42_INOVACE_34 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

2 Využití materiálu: Dělení celých čísel Forma výuky: výklad učitele
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: Dělení celých čísel Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: Dělení celých čísel Metodický postup: 3. Snímek – výklad pravidel pro dělení celých čísel se stejnými a různými znaménky, na klikání myši 4. Snímek – dělení celého čísla číslem -1, shrnutí pravidel pro dělení celých čísel 5. Snímek – žáci si opíší příklady do sešitu a počítají buď samostatně do sešitu nebo jednotlivě na tabuli, kontrola po kliknutí myši, také práce ve skupinách 6. Snímek – žáci si opíší příklady do sešitu a počítají buď samostatně do sešitu nebo jednotlivě na tabuli, kontrola po kliknutí myši, také práce ve skupinách 7. Snímek – vyhodnocení příkladů, zhodnocení Společné shrnutí Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

3 1. Dělení celých čísel se stejnými znaménky
12 ÷4= −12 ÷(−4)= 3 Vydělíme absolutní hodnoty čísel, výsledek je kladné číslo. 2. Dělení celých čísel s různými znaménky −12 ÷ 4= 12 ÷(− 4)= - 3 Vydělíme absolutní hodnoty čísel, výsledek je záporné číslo. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

4 Pravidla pro dělení celých čísel
3. Dělení celého čísla -1. 5 ÷ −1 = − 5 ÷ −1 = −𝟓 𝟓 Vydělíme-li celé číslo číslem -1, výsledek bude číslo opačné. Pravidla pro dělení celých čísel Žákům stačí vysvětlit, že tabulka pro dělení a násobení je podobná a není ji třeba znovu přepisovat do sešitu. + ÷ = - Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

5 1. Vypočítej: 8÷ −2 = −9÷ −3 = −24÷ −4 = −18÷6= 40÷ −5 = −35÷7= −𝟒 𝟑 𝟔
−𝟑 𝟖 −𝟓 0÷ −6 = 48÷ −8 = −56÷ −7 = 63÷9= −81 ÷ −9 = −144÷6= 𝟎 −𝟔 𝟖 𝟕 𝟗 −𝟐𝟒 Samostatná nebo skupinová práce, kontrola na kliknutí myši. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

6 Spočítej si počet správně vyřešených příkladů.
2. Urči x tak, aby platila rovnost: −15÷𝑥=−3; 𝑥= 36÷𝑥=−9; 𝑥= 𝑥÷ −5 =5; 𝑥= 𝑥÷8=−7; 𝑥= 49÷𝑥=−7; 𝑥= 𝑥÷ −9 =7; 𝑥= −45÷𝑥=3; 𝑥= 𝟓 −𝟒−𝟐𝟓−𝟓𝟔−𝟕 −𝟔𝟑−𝟏𝟓 Samostatná nebo skupinová práce, kontrola na kliknutí myši. Spočítej si počet správně vyřešených příkladů. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

7 Počet správných řešení
Hodnocení 19 – 17 výborně velmi dobře 13 – 9 dobře 8 – 5 dostatečně 4 – 0 Je třeba se začít učit! Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

8 Citace: http://office.microsoft.com
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/


Stáhnout ppt "Matematika a její aplikace"

Podobné prezentace


Reklamy Google