Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Efektivní vystavení v lékárně
Rudolf Matějka CEO BENU Česká republika a.s. Trade Marketing ve farmaceutickém prostředí Aquapalacehotel Čestlice
2
Efektivní vystavení, co to vlastně je?
3
Efektivní vystavení, co to vlastně je?
4
Efektivní vystavení, co to vlastně je?
5
Efektivní vystavení, co to vlastně je?
6
Efektivní vystavení, co to vlastně je?
7
Efektivní vystavení, co to vlastně je?
8
Varování Všechny použité fotografie jsou nafocené přímo v lékárnách, případně stažené z jejich aktuálních prezentací v posledních 12 měsících!
9
Efektivní vystavení v BENU
10
Efektivní vystavení v BENU
11
Marketingový mix – dobře známý všem
product price propagation placement
12
Dlouhá cesta Který produkt je ten správný? drahý levný exkluzivní propagovaný poptávaný ziskový široká nabídka omezená nabídka konkurence v okolí Rozhodující slovo má zákazník. Ptáme se jej však? Nebo raději posloucháme názory výrobců?
13
Dlouhá cesta Jaké je vlastně správné umístění? lokalita regálu i v regálu počet facingů orientace krabiček organizace do skupin brand vs. Kategorie velikost balení propagace, podpora sezona Rozhodující slovo má zákazník. Ptáme se jej však? Nebo raději posloucháme názory výrobců?
14
odpovídající šíře (economy, premium, special)
Naše cesta Prodejný přijatelná cena sleva z běžné ceny? zajímavá marže unikátní vlastnosti podpora prodeje TV, tisk, instore!!! atraktivní balení odpovídající šíře (economy, premium, special) přístup konkurence – nejen Dr.MAX!
15
Naše cesta Kde jej zákazník hledá frekvence vs. umístění category first snadno dostupné odpovídající facing velikost balení kampaně propagace, podpora sezona
16
Kategorie v BENU Bolest Aktivní stáří Kašel Oči, uši, rty Rýma
Péče o tělo Chřipka Péče o zuby Vitamíny Imunita Vše pro dítě Péče o vlasy Zažívání První pomoc Péče o klouby Speciální výživa Intimita Inkontinence
17
Kategorie v BENU Pravidelně vyhodnocujeme objem prodejů celek i segment a Pharmacy ranking Například kloubní preparáty se za 6 let propadly o 5 míst Bonita regálu odpovídá významu kategorie Slabé kategorie slučujeme Silné rozdělujeme (např. rýma, kašel) Přiřazení do kategorie provádí kategorizační komise odborně i prakticky Snažíme se vždy naplnit očekávání zákazníka
18
Kategorie v BENU V roce 2013 jsme zahájili detailnější členění na subkategorie.
19
Kategorie v BENU Další dělení je dle lékové formy : tableta, krém, spray, gel, nápoj atd.
20
Subkategorie v planogramech
21
Analýza lékáren Product placement nyní: 700 Kč x 14 461 1214724 12,7%
Tržby v tisících Kč regálů (cm) celé BENU HC NS 032 nyní nyní dle obratu Obrat celkem: 47 615 Obrat RX: 36 304 Obrat non Rx: 38,8% 20,9% 11 311 23,8% Obrat pozitivní list: 77,8% 79,3% 9 583 84,7% z toho: BEZPROBLÉMOVÉ STÁŘÍ 44 274 5,6% 14 042 7,0% 621 6,5% 4,8% 1 013,7 BOLEST 79 911 10,1% 19 827 9,9% 886 9,3% 1 137 7,9% 1 431,2 DERMOKOSMETIKA 55 063 6,9% 7 132 3,6% 334 3,5% 0,0% 514,9 CHŘIPKA 59 494 7,5% 12 508 6,2% 593 902,9 INKONTINENCE 27 779 15 826 984 10,3% 437 3,0% 1 142,4 INTIMNÍ ŽIVOT 25 579 3,2% 5 673 2,8% 201 2,1% 409,5 KAŠEL, RÝMA 92 474 11,7% 21 953 11,0% 906 9,5% 1 575 10,9% 1 584,7 OČI, UŠI, NOS 32 424 4,1% 7 511 3,7% 426 4,5% 255 1,8% 542,2 OSLABENÍ, IMUNITA 39 255 5,0% 11 405 5,7% 616 6,4% 823,3 PÉČE O KLOUBY 29 409 7 920 4,0% 362 3,8% 571,7 PÉČE O TĚLO 30 301 7 512 357 875 6,1% PÉČE O VLASY 14 368 2 942 1,5% 127 1,3% 212,4 PÉČE O ZUBY 32 654 8 857 4,4% 364 639,4 PRVNÍ POMOC 29 537 6 963 336 502,6 SPECIÁLNÍ VÝŽIVA 32 437 7 801 3,9% 404 4,2% 563,1 VETERINA 3 240 0,4% 780 17 0,2% 56,3 VITAMÍNY 59 087 14 816 7,4% 768 8,0% 1 069,6 VŠE PRO DÍTĚ 30 792 7 909 289 1 400 9,7% 570,9 VŠE PRO DÍTĚ NONFOOD 13 465 1,7% 3 076 152 1,6% 222,1 ZAŽÍVÁNÍ 44 060 10 897 5,4% 604 6,3% 1 100 7,6% 786,6 CAJE 16 756 4 974 2,5% 234 2,4% 359,1 100,0%
22
Změna layoutu
23
Nové layouty
24
Když vystavení nestačí
25
Když vystavení nestačí
26
Jak jde čas v BENU – lékárna Litovel
2007 2009 2014
27
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.