Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Konec 18. století a počátek 19. století
Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_UaK06_Romantismus Romantismus Konec 18. století a počátek 19. století Autor materiálu: Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
2
Původ a hlavní rysy původ v Anglii základní prvky
cit individualita duše (zejména trýzněná duše) vznikl jako reakce na monopol rozumu ve filozofii osvícenství, strohost antikou inspirovaného klasicismu podněty hledal v minulosti (hlavně ve středověku) a v exotických zemích
3
Architektura znaky architektury
romantická architektura jako svébytný styl prakticky neexistuje ovlivněna zaměřením na minulost konkrétní podoba je dána slohem, ze kterého stavba vychází gotika >> neogotika renesance >> neorenesance historizující architektura >> pseudohistorické stavby orientální inspirace čínské pavilony minarety bývá členitá, má uvolněnou formu a často postrádá symetrii
4
Malířství nevšední tajuplné náměty ze středověkých dějin
sbližování s přírodou vášeň v neklidných temných krajinách a lesích Děj vyhrocen do maxima dramatičnost tahu štětce hra světla a stínu největší důraz na obsahovou stránku díla a dosažení efektu neklidu a dynamiky
5
Umělci František Ženíšek Joseph Mallord William Turner Jan Preisler
Mikoláš Aleš John Constable Eugène Delacroix Caspar David Friedrich Théodore Géricault Antoine-Jean Gros Honoré Daumier Václav Brožík William Blake
6
Stavby Svět Česká republika katedrála svatého Patrika, New York
Országház, Budapešť Vídeňská radnice Westminsterský palác, Londýn Česká republika Lednice Hluboká Národní divadlo Schwarzenberská hrobka
7
Antoine-Jean Gros: Napoleon na mostě v Arcole
8
Mikoláš Aleš: Pobití Sasíků pod Hrubou Skálou
9
Théodore Géricault: Vor Medůzy
10
John Constable:Hrad Hadleigh
11
Caspar David Friedrich: Česká krajina s Milešovkou
12
Eugène Delacroix:Svoboda vede lid na barikády
13
František Ženíšek: Oldřich a Božena
14
Václav Brožík: Mistr Jan Hus před koncilem kostnickým
15
William Turner: Déšť,mlha a rychlost
16
Zdroje a použitý materiál
Veškerý materiál je čerpán z internetových stránek: Objekty použité k vytvoření sešitu pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Barbora Havejová Základní škola Bohutín, okres Příbram říjen 2011
17
Metodický list Název materiálu: VY_32_INOVACE_UaK06_Romantismus Autor materiálu: Barbora Havejová Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_UaK Číslo DUM:32_INOVACE_UaK05 Předmět: Výtvarná výchova Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: Třída: Ověřující učitel:Barbora Havejová Anotace materiálu: Materiál určený k výuce výtvarné výchovy, jako průvodce hlavními znaky uměleckého slohu. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku výtvarné výchovy 8.ročníku ZŠ Bohutín a koncipován cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí jednoduchých poznámek seznámeni se základními uměleckého slohu. Součástí výuky je diskuse nad jednotlivými zobrazenými díly a rovněž práce se slovníkem cizích slov či výkladovým slovníkem, pro ujasnění pojmů. DUM je doplněn výkladem přizpůsobeným kolektivu žáků a prací s publikacemi. Seznam literatury a pramenů: Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.