Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarek Macháček
1
Marketingové komunikace www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0370 AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuVY_32_INOVACE_TP II. 1203 Stupeň a typ vzděláníStřední odborné vzdělávání Vzdělávací oborInformační služby, Ekonomika a podnikání Tematický okruhMarketingové komunikace Druh učebního materiáluVýukové materiály Cílová skupinaŽáci středních škol Anotace Kombinovaný výukový materiál pro žáka pracující s pojmy v oblasti propagace a reklamy. Přehled teorie a praxe, propojení na pracovní list pro žáka. Klíčová slova Propagace, reklama, komunikační aktivity, marketing, mix Datum30. 8. 2012
2
Marketingové komunikace Základní komunikační nástroje, které pracují s výše uvedeným mixem (charakterizujte následující nástroje MK): – Reklama – Osobní prodej – Podpora prodeje – Práce s veřejností – Přímý marketing Placená forma masové neosobní komunikace. Nejefektivnější prostředek komunikačního mixu. Přímý kontakt se zákazníky s přímou péčí o ně. Velmi nákladný. Má za cíl přitáhnout pozornost spotřebitele, poskytuje informace a snaží se přivést zákazníka ke koupi výrobku. Krátkodobé akce. Cílem je vytvoření příznivého klimatu, získání sympatií a podpory veřejnosti a institucí. Dlouhodobé úsilí. Nejde o přímou prodejní komunikaci. Výhodou je velmi přesné zacílení a vymezení cílové skupiny a kontrola měřitelnosti (zpětná vazba).
3
Další formy komunikace Sponzoring Nová média Veletrhy a výstavy Obaly Většinou v oblasti sportovní, kulturní a sociální oblasti. Publicita a prezentace jednotlivých firem podporujících různé aktivity. Nová komunikační média, rozvoj technologií, které mohou doplnit nebo nahradit média tradiční. Nástroj komunikace s nejrůznějšími informacemi nabízejícími poznatky z oblastí vědy a techniky, kultury, zemědělství, životního prostředí, produktů denní spotřeby atp. Univerzální multimédium zprostředkovávající informace téměř ze všech oblastí lidského života. Především je označován jako prostředek ochrany výrobku. Dále má funkci informativní, estetickou. Využívá se pro propagaci a je významným marketingovým nástrojem při prosazení se v konkurenci.
4
Použité zdroje NĚMEC, Robert. Marketingový mix: jeho rozbor, možnosti využití a problémy. In: [online]. 2005, 2012 [cit. 2012-11-15]. Dostupné z: http://marketing.robertnemec.com/marketingovy-mix-rozbor/ TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-716-9997-7. SCHIFFMAN, Leon G. Nákupní chování: [velká kniha k tématu Consumer Behavior]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xxii, 633 s. ISBN 80-251-0094-4. VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 184 s. Manažer. ISBN 978- 80-247-2001-2. www.zlinskedumy.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.