Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilStanislava Čechová
1
www.sutol.cz Proč programovat v LS objektově Jiří Krákora, Alliance Healthcare
2
www.sutol.cz Princip
3
www.sutol.cz Rozdíl Perzistentní vs. Transientní Kompaktní vs. Modulární Jednoúčelový vs. Univerzální
4
www.sutol.cz Objekt jako dílek stavebnice Lego
5
www.sutol.cz Modulárnost aplikace Znovupoužitelnost modulů Přenositelnost funkcí Abstrakce problému Zapouzdření algoritmů Čitelnost kódu Dědění tříd Single responsibility Atributy OOP
6
www.sutol.cz OOP je modulární
7
www.sutol.cz Příklad Pracuji se zapouzdřeným dílkem stavebnice, který je obecně použitelný, lehce přenositelný a pro nezúčastněného i lehce čitelný…
8
www.sutol.cz Třída je architektonický plán Vidím výslednou aplikaci, atomizovanou na množinu logických celků Logické celky řeším samostatně, bez ohledu na zbytek aplikace Každý problém abstrahuji a řeším v obecné rovině Abstrakce
9
www.sutol.cz Příklad
10
www.sutol.cz Zapouzdření
11
www.sutol.cz Čitelnost kódu
12
www.sutol.cz Každý objekt může mít libovolný počet potomků Všichni potomci dědí vlastnosti i metody rodičovského objektu Potomci rozšiřují funkcionalitu rodiče, nebo mění vnitřní strukturu Dědění
13
www.sutol.cz Příklad
14
www.sutol.cz Příklad
15
www.sutol.cz Příklad
16
www.sutol.cz Princip jedné odpovědnosti Každý objekt by měl být zodpovědný za jednu konkrétní věc Očekávané služby by měly být spjaty s touto odpovědností Důvodem je větší robustnost tříd s jednou odpovědností Single responsibility
17
www.sutol.cz Příklad
18
www.sutol.cz … ale čím déle běžíte, tím se vám běží lépe OOP je běh na dlouhou trať…
19
www.sutol.cz Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.