Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Place – místo prodeje (distribuce)
2
Místo prodeje (place) prodejní cesty
= jakými cestami dostat produkt k zákazníkům - místo prodeje Způsoby: 1. bez mezičlánku (přímo) 2. maloobchod 3. zprostředkovatel 4. velkoobchod (prostředník)
3
1. bez mezičlánku - přímý prodej podnikům a obyvatelstvu - podnik.prodejny, služby drobných řemeslníků, pobočky bank Př. Avon, Tesla, Michelské pekárny
4
2. prostřednictvím maloobchodu
- formy MO - výrobky ztrácející rychle svou hodnotu-potraviny, PC, módní oblečení
5
3. Pomocí zprostředkovatele
- hledá pro výrobce odběratele a pro velkoobchod výhodné dodávky 4. Pomocí velkoobchodu (prostředník) - dodává do obchodní sítě, MO =kombinace dle situace - prodejní automaty, restaurace,obchodní dům, tržnice apod.
6
Příklady: Wrigley, G.Salvette, Kofola
7
Vliv mezičlánku na cenu
- každý mezičlánek zvyšuje konečnou cenu pro spotřebitele - snižuje částku pro výrobce - podíl odlišný dle druhu zboží Prodejní cena výrobce = celkové vl. N + zisková přirážka + DPH (spotřební daň) Prodejní cena MO = nákupní cena + DPH + obchodní marže (náklady + zisk) Výrobce stanoví doporučenou cenu a rabat (=částka, kt.VCE srazí pro prostředníka) - doporučená cena je včetně DPH pro zákazníka
8
Důvody používání mezičlánku
Náklady - N na marketingovou komunikaci, prodejce, budování obchodní sítě, sklady…= využití mezičlánku,který nese tyto N Riziko - snížení rizika poškození zboží při dopravě, riziko krádeže, nezaplacení.. Složitost produktu - složitější produkty jen prostřednictvím mezičlánku X Bezprostřední požadavky zákazníků – čím více mezičlánků, tím zkreslenější informace o spotřebitelích
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.