Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSebastian Fišer
2
DEVELOPMENT PRIORITY: Zvýšení kapacity audiovizuálních producentů vyvíjet projekty s potenciálem šířit se v Evropě i mimo ni a povzbudit evropské koprodukce přidaná hodnota divácký potenciál inovace, originalita Podpora vývoje animovaných, dokumentárních a hraných filmů a interaktivních projektů Rozpočet 2014: 17.5 mil.€
3
DEVELOPMENT jedny pokyny pro SP i SF zahrnutí projektů (lineárních i interaktivních) pro digitální platformy nebo pro distribuci na několika různých platformách natáčení může začít až 8 měsíců po podání žádosti zjednodušený rozpočet HLAVNÍ ZMĚNY
4
DEVELOPMENT SP - paušální částka podle kategorie a rozpočtu projektu SP animace60.000 € SP dokument25.000 € SP hraný výrobní rozpočet ≤ 1,5 M € 30.000 € výrobní rozpočet > 1,5 M €50.000 € FINANCE
5
DEVELOPMENT SF – 3 – 5 projektů maximální podpora € 200.000, min. 70 000 € € 150.000 soubory dokumentů 10.000 - 60.000 € na projekt jedna uzávěrka : žádost součástí strategického plánu žadatele VŽDY – max. 50% FINANCE
6
PAUŠÁLY částka jistá při udělení podpory a při závěrečné platbě zjednodušení monitoringu – žádné dodatky při změnách rozpočtu zjednodušení závěrečných zpráv – bez auditu důraz na výsledky vývoje spíš než na účtování a administrativu není potřeba zvláštní účtování pro MEDIA ZJEDNODUŠENÍ
7
kina: hrané, animace, dokumenty > 60 min TV : drama >min 90 min, animace > 24 min, kreativní dokumenty > 50 min (1 díl min. 25 min) digitální platformy: drama > 90 min, animace > 24 min, kreativní dokumenty > 50 min NE – publicistika, magazíny, naučné….atd. PROJEKTY
8
ŽADATEL - SP Referenční dílo distribuované 2roky přecházející podání žádosti jediný producent/hlavní koproducent/delegovaný producent – v titulcích majitel/ředitel/podílník jako producent/delegovaný producent – v titulcích datum: oficiální uvedení v kině nebo vysílání distribuce online, výkaz příjmů sales agenta – OK nezávislá evropská produkční společnost 12 měsíců
9
ŽADATEL - SF Referenční dílo vyrobené během 5 let a uvedené během 2 let předcházejících podání žádosti alespoň ve 3 zahraničních teritoriích jediný producent/hlavní koproducent/delegovaný producent – v titulcích majitel/ředitel/podílník jako producent/delegovaný producent – v titulcích datum: oficiální uvedení v kině nebo vysílání distribuce online, výkaz příjmů sales agenta – OK nezávislá evropská produkční společnost 36 měsíců
10
HODNOCENÍ automatické body: žadatel ze země s nízkou produkční kapacitou projekty zaměřené na mladé diváky projekty zamýšlené pro koprodukci se společností ze země s odlišným jazykem distribuční potenciál projektu kvalita projektu a tvůrčí tým inovace
11
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA důraz na výsledky vývoje spíš než na účtování a administrativu INFORMATION REQUESTED IN THE APPLICATION OUTPUT TO BE PROVIDED WITH THE FINAL REPORT Description of the milestones achieved before submission Description of the development support impact and production schedule up to the delivery 1 Detailed synopsis or draft treatment of first draft script or bible outline (if series) Script and/or if series final bible including episodes outline 2Key crew intentions (optional)Key crew involved (names, nationality, letters of interest and/or cv) 3 Research needs identified in the development strategy and initial visuals (optional) Research work undertaken and visual material Financing research and marketing 4Preliminary production budget and Financing strategy Final detailed production budget and Final financing plan 5Distribution and marketing strategyDescription of B2B and B2C activities supported by marketing material
12
TV BROADCASTING majoritní produkce společností s významným podílem profesionálů ze zemí MEDIA předložení žádosti – nejpozději 1. natáčecí den zapojení alespoň 3 vysilatelů ze 3 zemí MEDIA výrobního rozpočet - minimálně 50% musí být ze zdrojů 3. stran a minimálně 50% musí tvořit evropské finance nezávislá evropská produkční společnost HLAVNÍ PRODUCENT DÍLA
13
TV BROADCASTING nezávislá evropská produkční společnost HLAVNÍ PRODUCENT DÍLA TelevizeMinimum % výrobního rozpočtu hraný, animacedokument France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom1%0,5% Austria, Belgium, Denmark, Finland, Ireland, Norway, Netherlands, Poland, Sweden, Switzerland 0,5% Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Greece, Hungary, Iceland, Latvia, Lichtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia 0,1%
14
KOPRODUKČNÍ FONDY Podpora 4 – 7 mezinárodních koprodukčních fondů a výrobu a šíření 25 filmových projektů ročně. Rozpočet 2014: 1.5 mil. € zvýšení evropského zaměření fondů a jejich zpřístupnění všem zemím z programu MEDIA kritéria fondu pro výběr projektů pravidla a mechanismy fondu pro podporu mezinárodních koprodukcí a distribuce strategie pro distribuci díla
15
KOPRODUKČNÍ FONDY FILM: animace, kreativní dokument a hraný film >60 min, pro kina alespoň 1 koproducent není v MEDIA ani v Eurimages, min. 30 % podíl max. 60 000 EUR/výroba + 60 000 EUR/distribuce podpora se nemusí utratit v Evropě Mezinárodní koprodukční fondy se sídlem v zemi MEDIA: Hubert Bals Fund, Jan Vrijman Fund, World Cinema Fund …. ŽADATEL
16
DISTRIBUCE Distribuce: 1. selektivní 2. automatická Sales agents Kina VoD/DCD OKRUHY PODPORY
17
DISTRIBUCE selektivní a automatická podpora evropský distributor distribuční práva k filmu provádí distribuci filmu a hradí s ní spojené náklady je registrován ve stejné zemi, pro niž požaduje podporu sales agents evropští sales agenti kteří mají práva k prodeji zahraničních evropských filmů ŽADATEL
18
SELEKTIVNÍ PODPORA FILM nad 60 min – dokument, animace, hraný NE – alternativní obsah max. rozpočet filmu – 10 mil. € – DE, IT, FR, ES, UK kategorie - malé – do 3 mil. € / střední – 3 – 10 mil. € minimální kvalita – 1,3K NE – DVD, Beta, DVIX… Podpora celoevropských kampaní spojených s distribucí zahraničního evropského filmu minimálně v 7 evropských zemích Rozpočet 2014: 8 mil. €
19
SELEKTIVNÍ PODPORA 2 uzávěrky místo 3 film může být uveden již v den podání žádosti a do 18ti měsíců od podání paušální částky místo grantů podle rozpočtu země seskupeny podle kategorií paušál určuje velikost země a počet sálů dá se použít na cokoli HLAVNÍ ZMĚNY
20
SELEKTIVNÍ PODPORA seskupení – alespoň 7 distributorů pro obě kategorie filmů (malé i střední filmy) připojení k uskupení: - pouze k filmům z předchozí uzávěrky - není možné pro distributory z DE, ES, FR, IT,UK koordinátor = VŽDY sales agent HLAVNÍ ZMĚNY
21
SELEKTIVNÍ PODPORA kvalita uskupení a divácký potenciál filmu – měl by být co nejširší zvláštní pozornost – hrané dětské filmy v každé uzávěrce bude automaticky podpořen dětský film který s nejvyšším počtem bodů zaměření na „nízkorozpočtové“ filmy a filmy ze zemí s nízkou produkční kapacitou HODNOCENÍ
22
SELEKTIVNÍ PODPORA Méně hodnotících kritérií (3 místo 12) 1 bod za distributora v uskupení 1 bod za distributora, který vygeneroval potenciální fond 1 bod za film ze země MEDIA, kromě DE, ES, FR, IT, UK HODNOCENÍ
23
SELEKTIVNÍ PODPORA Financing Decisions (Rozhodnutí o financování) – pro členy EU Single agreements: podpora EUR <60.000 Consolidated agreements: podpora > EUR 60.000 HODNOCENÍ
24
SELEKTIVNÍ PODPORA zpráva o uvedení vyúčtování nákladů a výnosů závěrečná zpráva s údaji o uvedení dokumenty dokazující týden největšího uvedení (print webových stránek + záznamy o návštěvnosti kin) UŽ NE audit ani rozpis nákladů MONITORING
25
SELEKTIVNÍ PODPORA Zpráva o uvedení: měsíc po premiéře Závěrečná zpráva: Single: měsíc po týdnu s největším uvedením Consolidated: měsíc po týdnu s největším uvedením posledního filmu MONITORING
26
AUTOMATICKÁ PODPORA Podpora filmů s diváckým potenciálem. Rozpočet 2014: 22 mil. € 1. vytvoření potenciálního fondu 2. reinvestice - koprodukce - minimální garance - propagační a reklamní náklady
27
AUTOMATICKÁ PODPORA zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu HLAVNÍ ZMĚNY
28
AUTOMATICKÁ PODPORA zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* HLAVNÍ ZMĚNY SALES AGENTS 1. vytvoření potenciálního fondu na základě prodejů v předchozím roce -musí vykázat prodej 3 filmů do 3 zemí 2. reinvestice - minimální garance - propagační a reklamní náklady Sales pro min. 8 evropských filmů, min. 1 cizí do 10ti zemí Rozpočet 2014: 2,75 mil. €
29
VoD ??? Podmínky podpory a výzva po zasedání expertní komise Rozpočet 4,5 mil EUR
30
AUTOMATICKÁ PODPORA zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* HLAVNÍ ZMĚNY KINA premiérová kina, max. 30 % retrospektiv v provozu alespoň 6 měsíců výkaz prodeje lístků; alespoň 1 plátno a 70 míst alespoň 300 promítání ročně/520 (vícesálová) - otevřená alespoň 6 měsíců v roce alespoň 30 promítání měsíčně letní kina (otevřená méně než 6 měsíců) alespoň 20,000 návštěv v předchozím kalendářním roce Podpora sítí kin EUROPA CINEMAS
31
AUTOMATICKÁ PODPORA zvýšení minimálního prahu pro disponibilitu fondu ČR – 5000 EUR* fond nebude možné převádět do dalšího roku elektronické žádosti zjednodušení rozpočtu Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014* HLAVNÍ ZMĚNY KINA uvádění evropských filmů vzdělávací aktivity zaměřené na mladé diváky společné aktivity: informace, komunikace, společné projekty interakce a spolupráce s dalšími distribučními platformami PODPOROVANÉ AKTIVITY
32
TRAINING OBLASTI: práce s publikem, marketing, distribuce a uvádění filmů finanční a obchodní management vývoj projektů a production změny spojené s digitalizací (digital shift) Podpora +/- 80 vzdělávacích projektů pro 1500 profesionálů ročně Rozpočet 2014: €7.5 M
33
ŽADATEL HODNOCENÍ PROJEKTU jak navrhované aktivity naplňují cíle programu a potřeby audiovizuálního průmyslu kvalita obsahu a aktivit šíření výsledku projektu dopad a udržitelnost TRAINING každá organizace se sídlem v uznatelné zemi, která doloží zkušenosti v oboru
34
HLAVNÍ ZMĚNY je možná účast občanů ze zemí mimo MEDIA (dříve MUNDUS) do výše 20% účastníků v běžných vzdělávacích programech (80% projektů) do výše 50% účastníků v „mezinárodních" vzdělávacích programech (20% projektů) zaměřených na spolupráci mezi profesionály ze zemí MEDIA a mimo MEDIA TRAINING
35
pouze 2letý FPA (revize projektu každé 2 roky) nová výzva – každé 2 roky (mezi 1. a 2. rokem běhu) finacování: 60 % běžné programy 80% „mezinárodní“ programy stipendia –strategii navrhuje organizátor kurzu Výzva – leden 2014 TRAINING končí Initial Training další možnosti: - MEDIA Training - Erasmus +
36
MARKET ACCESS Podpora 50-60 akcí ročně Rozpočet 2014: 8.17 mil. € přístup profesionálů a projektů na audiovizuální trhy v i mimo země MEDIA – trhy, koprodukční fóra atd. - finanční (slevy, zvaní profesionálů) - aktivity a projekty online nástroje pro profesionály - databáze a jejich propojování - online rozhraní, nástroje společné propagační aktivity - celoevropské sítě – 15 zemí - online propagace, výměna info
37
ŽADATEL HODNOCENÍ PROJEKTU jak navrhované aktivity naplňují cíle programu a potřeby audiovizuálního průmyslu kvalita obsahu a aktivit dopad na šíření evropských děl v Evropě a mimo ni MARKET ACCESS každá organizace se sídlem v účastnické zemi s doloženými zkušenostmi v oboru (organizace trhů, koprodukčních setkání) nebo celoevropské profesionální organizace
38
MARKET ACCESS FPA pouze pro akce od roku 2015 pro akce v r. 2014 – speciální výzva „single actions“ financování MEDIA až do výše 80% pro některé akce mimo Evropu (dříve Mundus) 60% pro akce v Evropě Výzva prosinec 2013* Uzávěrka březen 2014*
39
FESTIVALY zaměření na publikum propagace evropského filmu, obzvláště ze zemí s méně rozvinutým filmovým průmyslem podpora diverzity – významný podíl děl z alespoň 15 účastnických zemí v programu aktivity zaměřené na filmové vzdělávání jasná strategii práce s publikem před, během a po festivalu Roční podpora pro +/- 80 festivalů Rozpočet 2014: 3.25 mil.€
40
FESTIVALY HODNOTÍCÍ KRITÉRIA dopad na diváky, zejména práce s publikem a oslovování nových diváků evropská dimenze a geografická různorodost programu aktivity zaměřené na filmové vzdělávání ŽADATEL filmový festival, který uvede alespoň 70 % filmů z alespoň 15ti zemí MEDIA NEBO alespoň 100 hraných filmů (400 krátkých)
41
FESTIVALY HLAVNÍ ZMĚNY počet evropských filmů v programu; důraz na diverzitu užití podpory není specifikováno 50% evropských filmů musí být zahraničních zjednodušená podpora - paušály důraz na práci s diváky (NE s průmyslem) a filmové vzdělávání
42
PRÁCE S PUBLIKEM Práce s publikem - multiteritoriální marketing a propagační akce uvádějící významné/oceněné zahraniční filmy na různých distribučních platformách/neobvyklých místech Projekty filmového vzdělávání - spolupráce projektů filmového vzdělávání v Evropě - zvýšení jejich evropské dimenze a povzbuzení výměny zkušeností a dobré praxe Podpora pro 10 projektů v každé oblasti Rozpočet 2014: 1,9 mil. EUR
43
PRÁCE S PUBLIKEM HODNOCENÍ přidaná evropská hodnota projektu kvalita spolupráce a očekávaných výsledků dopad na diváky a na oběh evropských filmů ŽADATEL každá organizace z členské země aktivní v oboru, u filmového vzdělávání musí projekt pokrývat aspoň 3 teritoria a 3 jazyky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.