Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism."— Transkript prezentace:

1 Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism

2 1.Vyhodnocení letošní turistické sezóny z pohledu domácího CR 2.Vývoj útrat Čechů v ČR a v zahraničí v posledních letech 3.CzechTourism zdroj informací o cestovním ruchu pro novináře Obsah prezentace

3 Vyhodnocení letošní turistické sezóny z pohledu domácího CR

4 Trendy v DCR 1.Obecně méně dovolených, ale vyšší výdaje – ubytování v hotelech a penzionech vyšších kategorií 2.Češi volí několik cest během roku spíše kratšího charakteru, především víkendy a prodloužené víkendy 3.Více jezdí senioři buď sami nebo se svými vnoučaty 4.Prim hraje poznávací dovolená, na vzestupu aktivní dovolená (trend cykloturistika, kolečkové brusle – turisté očekávají speciální služby např. úložny kol, energetičtější jídlo apod.)

5 5.Mezi Čechy jsou oblíbeny také víkendové pobyty v lázeňských centrech – wellness programy (lázně, i když jsou pro dovolenou dražší záležitostí, se velmi rychle přizpůsobují trhu a vydávají poukázky, které slouží jako dárky k narozeninám či dary k větším oslavám) Oblíbenost krajů dlouhodobě – Jihočeský a Středočeský – (Pražané na svých chatách a chalupách) V zimě Královéhradecký a Liberecký za příznivých sněhových podmínek

6 CzechTourism a současná kampaň na podporu DCR Aktuálně: probíhá kampaň na podporu turistiky v českých regionech – hlavní motiv www.kudyznudy.cz – podpora podnikatelů, kteří provozují zajímavou aktivitu v regionu, současně byl spuštěn i plánovač tras jak pro cestu automobilem, tak pro cykloturistikuwww.kudyznudy.cz Cíl: zviditelnit portál i v podzimních měsících a prodloužit tak sezónu a zvýšit příjem českých podnikatelů Formy: billboardy na hlavních tazích, rozhlas – regionální a celostátní rádia, tisk, vnější plochy tramvají v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni a Liberci

7 Vývoj výdajů Čechů v ČR a v zahraničí

8 Průměrný výdaj na 1 cestu v ČR Nárůst v roce 2006 oproti roku 2003 o 27 % (z 3 000 Kč na 3 817 Kč), u kratších cest o 8 % Celkové výdaje Čechů v mld. Kč v ČR a v zahraničí (kratší, delší, služební cesty a jednodenní výlety) rokvýdaje celkemz toho: v ČRv zahraničí 2003176,093,283,2 2004158,779,177,8 2005164,886,979,5 2006171,188,082,0 Zdroj: CzechTourism, ČNB, ČSÚ

9 CzechTourism zdroj informací pro novináře Zahraniční turisté v ČR Češi a jejich cesty po českých krajích Aktivity v propagaci České republiky jako turistické destinace v zahraničí a na domácím trhu CR Kongresový a incentivní cestovní ruch Lázeňský cestovní ruch

10 Kontakt CzechTourism Vinohradská 46, P.O.Box 32 120 41 Praha 2 Tel.: 221 580 401 E-mail: vondruska@czechtourism.cz www.CzechTourism.cz www.CzechTourism.com www.VisitEurope.com


Stáhnout ppt "Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism."

Podobné prezentace


Reklamy Google