Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOndřej Švec
1
Rozdíly národních kultur zemí a jejich analýza
2
Úsilí EU vytvořit jednotný trh Zjednodušení pohybu zboží a služeb Xxx otázka eurospotřebitelů Francie – víno, oděvy, parfémy Itálie – těstoviny, módní návrháři, boty Japonsko – elektronika Německo - auta
3
Mezikulturní analýza spotřebitelů Určuje podobnost, odlišnost spotřebitelů Čím více jsou si národy podobné, tím více podobné marketingové strategie Při odlišném prostředí – individualizovaná marketingová strategie
5
IKEA 14 lokálních webových stránek, 30 odkazů Italské – lidé dovádí na nábytku Saudskoarabské – konzervativní stránky NIKE jiná reklama USA x Čína
6
Vliv času – liší se tempo života
8
Mezikulturní průzkum spotřebitelů
10
Rozdíly národních kultur zemí EU Výsledek historického vývoje Potřebné rozumět rozdílům Práce Holanďanů: Geerta Hofstedeho Fonse Trompenaarse Dvojpólové stupnice pro rozdíly národních kultur kulturní dimenze
11
Dimenze Je projev kultury, který může být měřen ve vztahu ke kulturám jiným (je nutné je definovat) 1.vztah k autoritám 2.koncepce vlastního já 3. způsob řešení konfliktů
12
Hofstedeho kulturní dimenze Předmětem rozsáhlého výzkumu v 65 státech světa, mezi 116 tisíci zaměstnanci IBM 70.léta, 80.90 léta – opakování, nové otázky Slabiny: nepostihují celý svět, pouze IBM, kvantitativní charakter Výsledky z mnoha států, jednoduché
13
Indexy 0 (nejnižší možný výsledek) 100 (nejvyšší možná hodnota)
14
1. Vzdálenost mocenských pozic- vztah k autoritám Vyjadřuje do jaké míry společnost akceptuje a očekává nerovnost mezi lidmi Velká vzdálenost- nerovnost je akceptována, moc převažuje nad právem, autokratický styl řízení, mocní mají právo na výhody (lux.výrobky), úcta starších lidí Ochrana dětí, využívání celebrit v reklamě, starší radí mladším
15
Malá vzdálenost mocenských pozic Všichni členové mají stejná práva Sklon k týmové práci Reklama – parodie na šéfy,experty Index: Power distance index Nejvyšší hodnoty – nekvalifikovaní manuálně pracující Nejnižší hodnoty – vzdělaní, kvalifikovaní
17
2. Snaha vyhýbat se nejistotě A) Akceptace nejistoty B) averze vůči každé nejistotě a riziku Každá nejistota=hrozba, stres plánování, normy ….. Index UAI (Uncertaintly avoidance index Vysoký – podrobné zákony,vyhlášky, předpisy Nízký – nejistota je normální, málo zákonů
19
3. Individualismus a kolektivismus Většinou převládají zájmy skupinové nad zájmem jednotlivce (velká mocenská vzdálenost-kolektivní) Individuální kultura – volnější vazby, nezávislost, soukromí, očekáván vlastní názor, zákony platí pro všechny Index IDV Individualism index (USA 91)
21
Američan Edward T.Hall Rozlišuje kultury na základě jejich způsobu komunikace Vysoký kontex vysoká hodnota mezilidských vztahů, slovo a slib mají větší hodnotu než písemná smlouva Nízký komunikační kontex (Německo,Skandinávie, přímá asertivní komunikace
23
4. Maskulinní a feminní hodnoty Maskulinní společnost - uznává sílu, výkonnost, méně tolerantní, větší asertivita, přímočarost v jednání, orientace na výsledky, vyšší ochota pro nákup zahraničních výrobků, důvěra v reklamu
24
Feminní společnost Prosperita a sociální péče Děti jsou vedeni k tomu, aby byly slušné, skromné a zdrženlivé Uznávaná je skromnost a slušnost Zásadou je kompromis Pro nákupní chování je typický koncensus obou partnerů Index MAS (0 feminní kultura)
26
5.Krátkodobá a dlouhodobá orientace Krátkodobá – současnost, minulost, tradice, žít na dluh, konzumní způsob života Dlouhodobá – spořivost, houževnatost, vytrvalost (asijské kultury)
27
Kulturní dimenze podle Fonse Trompenaarse Vztah k jiným lidem Vztah k přírodě Vztah k času
28
Univerzalismus a partikularismus U- silnější orientace na pravidla (Švédsko) P- důraz na osobní aspekt a individuální přístup (ČR) Neutrální a emociální dimenze Specifická a difúzní dimenze Úspěch x přisuzování Vztah k času
29
Charakteristika českých kulturních dimenzí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.