Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tvorba číselných výrazů
2
sčítanec + sčítanec = součet menšenec – menšitel = rozdíl
Zopakuj si: sčítanec + sčítanec = součet menšenec – menšitel = rozdíl činitel . činitel = součin dělenec : dělitel = podíl
3
Zapiš pomocí číselných výrazů a pak určí jejich hodnoty:
Číslo 132 zvětšené o 379. Rozdíl čísel 9 a 12. Součet druhých mocnin čísel 9 a 11. Rozdíl čísla 6 a druhé odmocniny z čísla 25. Číslo 917,5 zmenšené o 28,4. Číslo 𝟐 𝟑 zvětšené 9 krát. Číslo 816 zmenšené 8 krát.
4
Výsledky: = 511 9 – 12 = -3 𝟗 𝟐 + 𝟏𝟏 𝟐 =𝟐𝟎𝟐 6 - 𝟐𝟓 = 1 9175 – 28,4 = 889,1 = 135 𝟐 𝟑 . 9 = 6
5
8. Podíl druhé mocniny čísla 6 a druhé odmocniny z čísla 9.
9. Součin třetí mocniny čísla 2 a druhé odmocniny čísla 16. 10. Číslo 3 krát menší než 𝟐𝟕 𝟒 . Rozdíl druhých odmocnin z čísel 225 a 81. Druhá odmocnina ze součinu 9 a 16. Druhá mocnina rozdílu čísel 2,1 a 0,7. Součin čísla 6 a druhé odmocniny z čísla ,36.
6
𝟔 𝟐 : 𝟗 =𝟏𝟐 9. 𝟐 𝟑 . 𝟏𝟔 = 32 𝟐𝟕 𝟒 : 3 = 𝟗 𝟒 𝟐𝟐𝟓 𝟖𝟏 = 6 𝟗 . 𝟏𝟔 = 12 ( 𝟐,𝟏 −𝟎,𝟕) 𝟐 =𝟏,𝟗𝟔 6 . 𝟎,𝟑𝟔 = 3,6
7
Rozdíl čísla 8 a dvojnásobku čísla 2,1.
Podíl trojnásobku čísla 8 a dvojnásobku čísla 4. Součin čísla 9 a rozdílu čísel 8 a 5. Součet druhé mocniny čísla 3 a druhé odmocniny ze součinu čísel 4 a 9. Rozdíl čísla 1,3 a součtu čísel 0,5 a 8. Druhá odmocnina součtu čísel 81 a 19 zmenšená o druhou mocninu čísla 3. Trojnásobek rozdílu čísel 16 a 8 zvětšený o 18.
8
8 – 2 . 2,1 = 3,8 ( 3 . 8) : ( ) = 3 9 . ( 8 – 5 ) = 27 𝟑 𝟐 + 𝟒 . 𝟗 = 15 1,3 – ( 0,5 + 8 ) = - 7,2 𝟖𝟏+𝟏𝟗 𝟑 𝟐 = 1 3 . ( 16 – 8 ) + 18 = 42
9
Dvojnásobek podílu čísel 16 a 8 zvětšený o 18.
Od součtu čísel 2,4 a 5,6 odečti podíl čísel 42 a 6. 24. K rozdílu čísel 3 a 7 přičti podíl čísel 24 a 8. 25. Od součinu čísel 9 a 17 odečti trojnásobek součtu čísel 28 a 19. 26. Součin součtu čísel 0,5 a 27 a rozdílu čísel 1,9 a 3,8. 27. Podíl rozdílu čísel 8,4 a 12,6 a součtu čísel 1,9 a 2,3. 28. Součin součtu a rozdílu čísel 6,2 a 8,2.
10
2 . ( 16 : 8 ) – 18 = - 14 ( 2,4 + 5,6 ) – 42 : 6 = 1 ( 3 – 7 ) + 24 : 8 = - 1 – 3 . ( ) = 12 ( 0,5 + 2,7 ) . ( 1,9 – 3,8 ) = - 6,08 ( 8,4 – 12,6 ) : ( 1,9 + 2,3 ) = - 1 ( 6,2 + 8,2 ) . ( 6,2 – 8,2 ) = - 28,8
11
Zdroje: Doc.RNDr. O.Odvárko,DrSc –doc.RNDr.J. Kadleček,CSc.,Matematika 1 pro 8.ročník základní školy, Prometheus,Praha 2004, ISBN Doc.RNDr. O.Odvárko,DrSc –doc.RNDr.J. Kadleček,CSc.,Pracovní sešit z matematiky – Soubor úloh pro 8.ročník základní školy, Prometheus,Praha 2004, ISBN Prom.pedagog Josef Trejbal, PaeDr. Eva Kučinová, Mgr.Fantišek Vintera – Sbírka úloh z matematiky II pro 8. A 9.ročník ZŠ, SPN , r. 2000, ISBN Mgr.Slavomír Kočí, Mgr. Ladislav Kočí – Matematika – pracovní sešit A pro 8.ročník 1.pololetí, TV Graphick, 3.vydání, tisk- REPROtisk, Šumperk
12
Označení výukového materiálu: VY_32_INOVACE_ICT 2.3 M Anotace:
Prezentace určená do hodin k samostatné práci žáků. K použití je nutný dataprojektor. Po procvičení ve výuce je možné zveřejnění na www stránkách školy k procvičení pro nepřítomné žáky. Autor: Mgr. Lenka Svozilová Jazyk: Český Očekávaný výstup: Žák sestavuje číselné výrazy a počítá jejich hodnotu. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Součet, rozdíl, podíl, součin, mocnina, odmocnina Druh učebního materiálu: Soubor příkladů k procvičování Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: 12-15 let / 8. ročník
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.