Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Seminář Komunikace & Média 15. až 17. října 2010 Praha Regionální mediální manažer Ondřej Peřina – Jerry

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminář Komunikace & Média 15. až 17. října 2010 Praha Regionální mediální manažer Ondřej Peřina – Jerry"— Transkript prezentace:

1 Seminář Komunikace & Média 15. až 17. října 2010 Praha Regionální mediální manažer Ondřej Peřina – Jerry ondrej.perina@skautlib.cz www.skautlib.cz

2 Obsah prezentace kdo je regionální mediální manažer (MM) součinnost organizační jednotky jak zavést regionálního mediálního manažera co obnáší jeho práce ukázky některých výstupů má to vůbec smysl? REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

3 kdo je regionální mediální manažer REG. MEDIÁLNÍ MANAŽER

4 Kdo je regionální mediální manažer? základní představu o pozici lze získat v příloze OŘJ různá jména pro stejnou pozici: tiskový mluvčí, tiskový zpravodaj, mediální zpravodaj / manažer osoba se zájmem o média, aktivní člověk s chutí dělat nové věci osoba s chutí a schopnostmi komunikovat s: novináři, veřejností, vedoucími či tiskovými mluvčími v podřízených jednotkách osoba s vizí / plánem a schopností být týmovým hráčem člověk působící v celém regionu (na okrese, kraji) ideálně pracující přímo v týmu příslušné rady okresu či kraje REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

5 součinnost s organizační jednotkou REG. MEDIÁLNÍ MANAŽER

6 Možnosti součinnosti s VOJ MM by měl pracovat na celém regionu, proto využít příslušnou VOJ možností spolupráce existuje několik: jde přímo o statutára / zástupce, který agendu sám řeší, jde o nadšence, který jednorázově pomáhá s propagací velkých projektů, jmenovaný zpravodaj v týmu předsedy, zvolený člen příslušné rady nutná ochota na straně VOJ pro podporu mediální oblasti MM by totiž měl získat určité pravomoci i povinnosti, práce MM by měla být zařazena v plánu příslušné VOJ, MM by měl mít mandát pro spolupráci a úkolování podřízených jednotek REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

7 Fungování v Libereckém kraji pozice, která začala vznikat v roce 2007 a postupně se vyvíjela kraj má od roku 2008 přímo mediálního zpravodaje je členem zpravodajského týmu předsedy KRJ za svou činnost se zodpovídá přímo předsedovi KRJ je jmenován se souhlasem rady, může být odvolán přímo předsedou KRJ, MM a předseda úzce spolupracuje na plánu činnosti i vizí MM zodpovídá za: propagaci krajských akcí, tiskové zprávy, výroční zprávu kraje, komunikaci s novináři, oficiální web, facebook, spoluspravuje oficiální e-mail kraje spolupráci s NOJ na propagaci akcí, předávání „mediainfo“ z ústředí na NOJ REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

8 jak zavést a jak funguje MM REG. MEDIÁLNÍ MANAŽER

9 Jak regionálního MM zavést v okrese či kraji? základem je nadšená osoba :-) pak se nabízí několik cest: vytvořit pozici MM po úspěšné realizaci velkého regionálního projektu, podílet se na přípravách nového týmu a kandidovat na sněmu, kdykoliv přijít s vizí / plánem a získat pro něj podporu u VOJ vytvářet pozici MM bez plánu – co a jak dělat - nemá smysl! REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

10 Jak funguje MM? měl by být manažerem mediální oblasti a nejen „mluvčím“ připravuje si svůj plán činnosti – na každý rok (součástí plánu činnosti VOJ) tvoří plán a vize pro volební období – je členem budoucího týmu VOJ musí být týmovým hráčem – schopnost pracovat s předsedou i podřízenými OJ pracuje s LTM – vzdělání, setkávání, pomoc s propagací umí si organizovat svou práci a delegovat úkoly vyhledává zajímavé akce a projekty, plánuje a realizuje jejich propagaci získává informace od LTM (lokální tiskový mluvčí) pomáhá vytvářet dobrý obraz o Junáku a skautingu v regionu nemusí být zdatný v grafice, přesto by měl dbát na jednotný a kvalitní vzhled tiskových výstupů – spolupráce s grafiky, … REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

11 Co konkrétně může dělat? (1) ukázky plánů činnosti krajského mediálního zpravodaje zajistit kompletní propagaci krajské akce (např. setkání vůdců, vůdcovský kurz, výprava na jambooree) připravit plán – časový harmonogram - koho kdy oslovit, vytvořit texty a zajistit vytvoření propagačních materiálů, zajistit informování všech jednotek a osob, kterých se akce dotýká, prezentovat akci – činnost – i nahoru (Skautská křižovatka, …) vydávat tiskové zprávy před akcí, v průběhu (je-li delší) a i po akci s výsledky udržovat povědomí o skautingu v regionu rozeslání výročních zpráv starostům do všech obcí, kde jsou skauti, posílání zpráv do médií v průběhu roku (např. informace o pořádaných táborech, o náborových akcích, úspěších, …) REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

12 Co konkrétně může dělat? (2) udržovat kontakty na média (krajské, místní, městské, …) snažit se v každé jednotce získat LTM a s nimi pracovat uspořádat setkání pro LTM, nebo je poslat na seminář každé čtvrtletí získat seznam akcí OJ a o nich souhrnně informovat spravovat oficiální web vytvořit ho / revidovat – modernizovat pravidelně ho aktualizovat (ve spolupráci s LTM) zabývat se nejen oficiální propagací ven, ale i komunitou skautů (např. facebook s častějším a méně formálním obsahem, youtube, … ) REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

13 ukázky a zajímavé příležitosti REG. MEDIÁLNÍ MANAŽER

14 100 let skautingu ohromná příležitost, na které stavět při vytváření MM a sítě LTM v Libereckém kraji to byl impuls v roce 2007, nyní se blíží 2011 ;-) projekt, se kterým lze oslovit okres / kraj a do něhož lze zapojit členy REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

15 Podpora náborovým akcí pomoc při společné koordinaci – motivace k propagaci ve městech (nepůsobit roztříštěně) na regionálním webu vytvořit sekci s kontakty na všechny jednotky, jejich náborové informace, mapu pomoc při tvorbě materiálů a zasíláním do médi hledat neokoukané a zajímavé věci a aktivity REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER Výroční zprávy vytvořit výroční zprávu pro celý region (okres, kraj) spolupracovat na ní s LTM, rozeslat ji do všech obcí

16 interaktivní mapa kontaktů a náborových informací v rámci kraje REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

17 pozvánka na náborovou akci doplněná SMS soutěží

18 REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER noční radnice v Liberci se skautskými tee-pee informace o účasti na ConCordii 2010 od LTM

19 REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER oficiální web a jeho koncepce – veřejnost / skauti / VOJ

20 má to vůbec smysl REG. MEDIÁLNÍ MANAŽER

21 Má to vůbec smysl mít MM? určitě ano: v regionu se pak o skautech ví, ale i skauti vědí, co se děje v jiném koutu daného regionu několik příkladů, co to přineslo: občas se sami od sebe novináři ozvou a chtějí vědět informace (např. Betlémské světlo – „dá se někde něco natočit?“, náborové akce) akce krajského úřadu – ozve se hejtman, zda by skauti nechtěli dělat program pro děti na dnu otevřených dveří starosta města, kde skauti působí již více jak 15 let zareaguje na první zaslání výroční zprávy kraje – „to jsem ani netušil, že tu skauti jsou a dělají takové skvělé věci, můžeme s vámi v budoucnu nějak spolupracovat a pomoci?“ REGIONÁLNÍ MEDIÁLNÍ MANAŽER

22 prostor pro diskuzi a dotazy REG. MEDIÁLNÍ MANAŽER


Stáhnout ppt "Seminář Komunikace & Média 15. až 17. října 2010 Praha Regionální mediální manažer Ondřej Peřina – Jerry"

Podobné prezentace


Reklamy Google