Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
BESIP MINISTERSTVA DOPRAVY
Václav KOVÁŘ Krajský koordinátor BESIP Pro Jihočeský kraj
2
Ministerstvo dopravy Oddělení BESIP - prevence -dopravní výchova
-metodická činnost -podklady ke kampaním a vyhodnocení -aktivity zaměřené na účastníky provozu -organizace zasedání a koordinaci Rady vlády
3
PŮSOBNOST V KRAJÍCH CSPSD – koordinační tým – koordinátoři
zastupovat zájmy MD – BESIP v regionu spolupracovat s KÚ, OÚ, Policií ČR, MP organizovat celostátně vyhlášené akce zajišťovat dopravní výchovu na DDH pořádat semináře pro učitele dopravní výchovy, pracovníky odborů dopravy… spolupracovat na mediálních kampaních, s médii provádět distribuci propagačních a výukových materiálů sledovat plnění ukazatelů Národní strategie - nehodovost
4
NÁRODNÍ STRATEGIE
5
Sledování hlavních ukazatelů
6
Počet mrtvých na 100 km silniční sítě
7
Příčiny dopravních nehod dle podílu
8
Naplňování vize Národní strategie
9
Počet usmrcených za I. pol. 2010 dle krajů
12
Počty dopravně bezpečnostních akcí v roce 2009
14
Vnímání bezpečnostně informační kampaně „Nemyslíš? Zaplatíš!“
Průzkum veřejného mínění ke kampani „Nemyslíš? Zaplatíš!“ 12. července 2010 / Tisková konference Ministerstva dopravy ČR Ing. Petr Pojer / Customer Service Manager // STEM/MARK, a.s.
15
Hlavní zjištění Televizní spoty kampaně „Nemyslíš? Zaplatíš!“
Nejčastěji zhlédnutým spotem byl „Blázinec“ (92 %) , dále „Nevěsta“ (75 %), “Disco“ (74 %) a „Manažer“ (73 %). Všech 7 TV spotů je považováno za zdařilé (za všechny spoty 93 %), přičemž „rozhodně zdařilé“ uvedlo 58 % respondentů. Ztvárnění spotů, které dotázaní měli možnost vidět, považují respondenti za odpovídající společenské významnosti problematiky. Polovina lidí vnímá spoty jako drsné, avšak nutné; další třetina jako přiměřené. Jako relativně nejdrsnější se jeví spot „Blázinec“ (v součtu 68 % odpovědí). 95 % se domnívá, že ukazování takovýchto spotů veřejnosti je vhodná forma pro tuto kampaň. 84 % respondentů se domnívá, že spoty zachycují reálné situace (bez rozdílů mezi skupinami). V některé ze situací zachycených ve spotech se vidělo 25 % lidí. Polovina souhlasí, aby v TV spotech vysílaných před 22. hodinou byly zakrývány části spotů černými čtverci (rodiče dětí do 15 let). Lidé jsou názoru, že spoty upoutají pozornost, jsou jasné svým sdělením a ukazují reálné situace. Kampaň je vnímána jako velmi potřebná. „Kampaň upoutá pozornost“ uváděli zejména řidiči do 25 let a chodci/cyklisté. Kampaň je důvěryhodná především pro rodiče s dětmi.
16
Hlavní zjištění Chování respondentů v silničním provozu a na ulici
Webové stránky kampaně Web kampaně navštívilo 36 % lidí z těch, kteří ji zaznamenali na internetu (tj. 49 % lidí z celku). Několikrát web navšívilo14 % respondentů a 1-2krát dalších 22 %. Na stránkách Facebook.com zaregistrovalo kampaň 38 % z těch, kteří ji zaznamenali na internetu.. Chování respondentů v silničním provozu a na ulici Během posledních 2 let změnilo své chování 42 % řidičů. Největší část z nich uvedla, že nyní jezdí opatrněji. Řidiči, kteří změnili své chování na silnici, uváděli nejčastěji důvod „obava o rodinu a o své zdraví“ (2/3), další 4 důvody v pořadí uvedlo 27 až 25 % řidičů. 1/3 dotázaných v roli chodců se na ulici chová opatrněji, desetina se snaží dodržovat pravidla. Velká většina chodců/cyklistů má obavu o své zdraví nebo obavu z úrazu, ovlivňují je i TV zprávy o dopravních nehodách.
17
DOMLUVME SE – Rožmberk nad Vltavou
18
MOBIL SALON 2010
22
DOPRAVNÍ VÝCHOVA První stupeň ZŠ - výuka podle tematického plánu
Druhý stupeň ZŠ - Dopravní soutěž mladých cyklistů - základní kola - okresní kola - krajská kola - celostátní kolo - mezinárodní dopravní soutěž
23
Tematický plán Metodický materiál pro teoretickou a praktickou výuku na DDH
24
Výuka na DDH
25
Využití DDH v Jč kraji jaro 2010
27
Účast škol na DDH a DSMC
28
Účast škol v %
29
Dopravní soutěž mladých cyklistů
39
Výsledky ČR v ETEC (1990 – 2010) místo konání rok místo počet týmů
zástupce Makedonie 2010 5 22 Častolovice Finsko 2009 2 21 Slovinsko 2008 3 Španělsko 2007 23 Srbsko 2006 1 Bosna a H. 2005 ČR 2004 26 Portugalsko 2003 8 Švýcarsko 2002 14 24 Šumavské Hoštice Chorvatsko 2001 Smiřice Německo 2000 6 Chrast Lotyšsko 1999 4 17 Strážnice Slovensko 1998 16 Holandsko 1997 19 Maďarsko 1996 Belgie 1995 1994 13 1993 1992 10 Frýdlant Rakousko 1991 Bulharsko 1990 9 x
40
Krajský koordinátor BESIP
Děkuji za pozornost! Václav Kovář Krajský koordinátor BESIP pro kraj Jihočeský
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.