Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ"— Transkript prezentace:

1 Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_89 Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, druhé období Typická věková skupina: 9 let Metodické doporučení: snímek č. 3 opakujeme před výukou či opakováním vyjmenovaných slov, využívám schéma pro lepší zapamatování klíčových slov v českém jazyce, na snímku č. 4 je naše řada vyjmenovaných slov Ověřeno dne: Ve třídě: 4. ročník Anotace: vyjmenovaná slova po m Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák zdůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech Speciální vzdělávací potřeby: individuální práce dětí s SPU u interaktivní tabule, doplňování, ústní kontrola Klíčová slova: hlásky, souhlásky, vyjmenovaná slova Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák

2 Vyjmenovaná slova po m opakujeme
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Vacková. Dostupné na

3 Klíčová slova v čj Souhlásky měkké tvrdé obojetné
ž ,š, č, ř, c, j, ď, ť, ň h, ch, k, r, d, t, n b, f, l, m, p, s, v, z

4 Vyjmenovaná slova po m my, mýt, myslit, mýlit se, hmyz, myš, hlemýžď, mýtit, zamykat, smýkat, dmýchat, chmýří, nachomýtnout se, Litomyšl

5 my x mys x mýt x mýval x mýto x mi miss mít míval mít to
Stejně znějí jako vyjmenovaná slova, mají jiný význam, pokaždé se v nich píše i/í Umíš vysvětlit jejich význam? my x mys x mýt x mýval x mýto x mi miss mít míval mít to

6 my mi mys miss mýt mít mýt x mýval mýto x
Stejně znějí jako vyjmenovaná slova, mají jiný význam, pokaždé se v nich píše i/í Umíš vysvětlit jejich význam? my My se nemůžeme dočkat Mikuláše. mys Mys dobré naděje je ostrý pevninský výběžek. mýt Musíme si mýt tělo. mýt x mýval mýto x mi Podej mi něco sladkého. miss Pořádáme soutěž v hledání miss. mít Chci mít vše v pořádku.

7 Stejně znějí jako vyjmenovaná slova, mají jiný význam, pokaždé se v nich píše i/í Umíš vysvětlit jejich význam? mýval Medvídek mýval se stále myje. mýto Na hranicích musel zaplatit vysoké mýto. míval Míval jsem dobré nápady. mít to Mít úplně vše – mít to není úplná výhra.

8 Doplňovačka m_š na m_tině, nachom_tnout se, auto ve sm_ku, m_rná zima, rozdm_chat oheň, už se m_la, hm_zožravec žere hm_z, M_ši m_ší ocásek, kníže Přem_sl, Vysoké M_to, zm_lil jsem se, nem_luji tě, puška m_slivce, přem_šlí m_ to, to je velký om_l, nejm_lejší m_stečko, zam_kat klíčem, M_luška a M_lan, jablko m_ neom_l, m_ máme nové m_šlenky, m_lý dům

9 Doplňovačka – správné řešení
myš na mýtině, nachomýtnout se, auto ve smyku, mírná zima, rozdmýchat oheň, už se myla, hmyzožravec žere hmyz, Míši myší ocásek, kníže Přemysl, Vysoké Mýto, zmýlil jsem se, nemiluji tě, puška myslivce, přemýšlí mi to, to je velký omyl, nejmilejší místečko, zamykat klíčem, Miluška a Milan, jablko mi neomyl, my máme nové myšlenky, milý dům

10 Citace: Obrázky: Klipart


Stáhnout ppt "Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ"

Podobné prezentace


Reklamy Google