Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilValentýna Kučerová
1
© 2010 IBM Corporation Stanislav Michelfeit, IBM IDC ČR, Služby – výzkum a výuka IT jako služba SSME - Service – Science, Management and Engineering = služby – věda, řízení a realizace
2
SSME © 2010 IBM Corporation 2Stanislav Michelfeit, IBM IDC Česká republika 18.3.2010 1982
3
SSME © 2010 IBM Corporation 3Stanislav Michelfeit, IBM IDC Česká republika 18.3.2010 0 - 1982 Charakteristika –Mainframe a terminály –Datová střediska na pořizování dat –Dávkové zpracování, vlastní vývoj aplikací Interní náklady (fixní náklady) –Vysoké náklady na vývoj a údržbu vlastních řešení –Závislost na nedostatkové pracovní síle –Vysoké náklady na dostupnost a bezpečnost
4
SSME © 2010 IBM Corporation 4Stanislav Michelfeit, IBM IDC Česká republika 18.3.2010 1999
5
SSME © 2010 IBM Corporation 5Stanislav Michelfeit, IBM IDC Česká republika 18.3.2010 1982 - 1999 Charakteristika –PC a PC Servery, –Standardní interaktivní aplikace –Uživatelský vstup dat Interní a externí náklady (variabilní a fixní náklady) –Vysoké investice do nákupu HW a SW –Nízká návratnost (ROI) –Vysoké náklady na dostupnost a bezpečnost
6
SSME © 2010 IBM Corporation 6Stanislav Michelfeit, IBM IDC Česká republika 18.3.2010 1999 - Dnes
7
SSME © 2010 IBM Corporation 7Stanislav Michelfeit, IBM IDC Česká republika 18.3.2010 1999 - Charakteristika –Nezávislost na HW (sdílená datová centra) –Standardní služby –Distribuovaná struktura Externí náklady (variabilní náklady) –Pouze variabilní náklady (platí se za výkon) –Nezávislost na nedostatkové pracovní síle (Offshoring) –Vysoká dostupnost a bezpečnost
8
SSME © 2010 IBM Corporation 8Stanislav Michelfeit, IBM IDC Česká republika 18.3.2010 1999 - Výzvy
9
SSME © 2010 IBM Corporation 9Stanislav Michelfeit, IBM IDC Česká republika 18.3.2010 Výzvy – a proto SSME Obrovský tlak na snižování nákladů Stále neexistuje plně akceptovatelný způsob hodnocení přínosů ITC Neexistuje metodický a řízený přístup k inovacím těchto služeb (co prodáváme) Neexistují uznávané definice a metriky pro –Kvalitu poskytovaných IT služeb –Produktivity IT služeb –Efektivitu IT služeb
10
SSME © 2010 IBM Corporation 10Stanislav Michelfeit, IBM IDC Česká republika 18.3.2010 2010 - ??? Produkty Informace
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.