Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKvěta Hrušková
1
Lukáš Kryl, Zděněk Pernica
2
Barevné schéma Rozlišení Framerate Specifika streamovaného videa Výhled do budoucnosti
3
pojem používaný v teorii barev pro výběr a použití konkrétních barev a jejich kombinací popisovány v tzv. color wheel video jako elektronické médium video je definováno barevnou hloubkou a barevným prostorem
4
popisuje počet bitů použitých k popisu určité barvy nebo pixelu v bitmapovém obrázku nebo rámečku videa 3 způsoby vyjádření: jako číslo – např. 16,7 mil. barev jako počet bitů na pixel – např. 24bitová hloubka jako počet bitů na kanál – ekvivalent k předchozímu větší barevná hloubka zvětšuje škálu různých barev a paměťovou náročnost obrázku či videa.
5
Barevná hloubka Počet barevOznačení 1 bit 2 na 1 = 2Mono Color 4 bitová 2 na 4 = 16 8 bitová 2 na 8 = 256 15 bitová 2 na 15 = 32 768Low Color 16 bitová 2 na 16 = 65 536High Color 24 bitová 2 na 24 = 16 777 216True Color 32 bitová 2 na 32 = 4 294 967 296Super True Color 48 bitová 2 na 48 = 281 474 976 710 656Deep Color 8bitová barva je využívaná například pro rozlišení VGA pro HDTV je využívána až 48bitová barva Deep Color
6
využíván pro ukládání a zpracování obrazových dat popisuje základní barvy a model mísení těchto základních barev do výsledné barvy různé barevné modely se snaží co nejvěrněji napodobit přírodní barvu barva je v přírodě dána směsí světla různých vlnových délek
7
RGB barevné složky: R - červená, G - zelená, B - modrá nejčastěji použití pro video v elektronické podobě podporován většinou typů zobrazovacích zařízení: CRT a LCD monitory, plazmové displeje nebo LED displeje. RGBA barevné složky: R - červená, G - zelená, B - modrá, A- alfa kanál pro průhlednost je využit u obrázků ve formátu PNG sRGB standardní RGB (zjednodušený model RGB) barevný prostor navržený a určený pro internet
8
CMYK barevné složky: C - azurová, M - purpurovou, Y - žlutá, K - černá používán především u reprodukčních zařízení - tiskárny HSV, HSL, HSB parametry: HSV – Hue, Saturation, Value; HSL - Hue, Saturation, Lightness; HSB - Hue, Saturation, Brightness tyto barevné modely nejvíce odpovídají lidskému vnímání barev používájí se pro grafické aplikace YUV složky: Y – jasová, UV - barevné používaný v televizním vysílání ve formátu PAL i HDTV
9
uvádí se: v řádcích pro analogové formáty v pixelech pro digitální formáty ve voxelech pro 3D video počet sloupců (horizontálně) a počet řádků (vertikálně)
10
poměr vodorovné a svislé strany TV přijímače 4:3, HDTV přijímače 16:9
11
HD Ready nativní rozlišení obrazovky 720 fyzických řádků v širokoúhlém zobrazení, tedy rozlišení 1280x720 Full HD znamená velice kvalitní, detailní a ostrý obraz, který vyžaduje stejně kvalitní LCD nebo plazma TV při rozlišení 1920x1080.
12
Prokládaný – i (interlaced) obrazovka zaplněna ve dvou fázích, nejprve lichými řádky a potom sudými řádky pohyb tak rychlý, že jej lidské oko nerozpozná, můžete vnímat „blikání“. Progresivní – p (progressive) pokročilejší, zapisuje obsah obrazu najednou, což znamená, že můžete vidět všechny detaily na obrazovce najednou Nejběžnější formáty 720p, 1080i a 1080p to označuje, jak detailní je rozlišení a také jaký formát zápisu obrazu používá
13
Analogové vysílání Digitální vysílání Analogový TV StandardRozlišení PAL768 sloupců, 576 řádků NTSC720 sloupců, 480 řádků Digitální TV Standard RozlišeníPoměr D-1 PAL720×5764:3 D-1 NTSC720×4864:3 HDTV 720p1280×72016:9 HDTV 1080p,i1920×108016:9
15
počet snímků na jednotku času obvykle udává v jednotkách fps (z anglického frames per second ) nebo prostě v hertzích pro dosáhnutí iluze plynulého pohybu je třeba zobrazit alespoň 10-15 snímků za sekundu využívá se zejména v počítačové grafice, při zpracování videa, filmovém průmyslu či televizním vysílání
16
o Analogové vysílání o Digitální vysílání Televizní standardFPS PAL25 NTSC29,97 HDTVFPS Prokládané - interlaced50 - 60 Progresivní - progressive23,976 - 30
17
o slowmotion kamery jsou schopny zachytit 300 až 1 milion snímků za sekundu, záleží na výkonnosti kamery o můžeme tak lépe sledovat zpomaleně děje, které někdy nejsme schopni zachytit vlastním zrakem
18
o streaming - technologie kontinuálního přenosu audiovizuálního materiálu mezi koncovým uživatelem a zdrojem o v internetu je streaming zprostředkován pomocí síťové architektury Klient-server o tento přenos se nazývá WEBCASTING
19
o probíhá v reálném čase (internetová televize nebo rádio) o systémem video on demand (Youtube, Stream.cz) o výhody v efektivní dostupnosti videomateriál uloženého na webovém serveru
20
o využití MPEG-4, Windows Media, Real Time, Quick Time nebo flashových kodeků o kvalita závislá na datovém toku a rozlišení videa o pro rozlišení 320×240 bodů je využíván datový tok 256-512 Kbps o v dnešní době jsou využívány formáty 360p, 480p, 720p HD, 1080p HD
21
o využití kodeků WMA, MP3, OGG, AAC+ o kvalita audia závislá na datovém toku od 16-256 Kbps o single bitrate - konstantní datový tok o multibitrate - více konstantních datových toků přenášených dohromady v jednom o multibitrate automaticky mění kvalitu zvuku v závislosti rychlosti internetového připojení klienta
22
o zvýšení a zrychlení přenosu videa pomocí mobilních datových přenosů o zobrazení videa například v HD a Full HD datových projektorech o 3D obraz bez nutnosti použití brýlí nebo ve vysokých rozlišeních videa
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.