Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Konference SI2004 - Praha, Žofín Karel Štěpán is:energy czech a.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Konference SI2004 - Praha, Žofín Karel Štěpán is:energy czech a.s."— Transkript prezentace:

1 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Konference SI2004 - Praha, Žofín Karel Štěpán is:energy czech a.s.

2 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 2 Krátké představení is:energy czech a.s. Full Service Provider Cílový tržní segment: utility (energetika, plyn, voda, teplo...) Komplexní portfolio služeb pro celý životní cyklus ICT Hlavní SW platforma: mySAP.com for Utilities Kanceláře společnosti: - Praha: Pobřežní 3 - Brno: Ptašínského 8 - Č.Budějovice: Křižíkova 7 Karel Štěpán předseda představenstva a generální ředitel

3 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 3 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce 2005 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

4 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 4 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR Vznikly velké vlastnické skupiny, především ČEZ, E.ON, RWE. Cena médií (elektřina, plyn...) se stává (stala) faktorem konkurenceschopnosti na postupně liberalizovaném trhu. Náklady na ICT mají vliv na cenu médií. ICT se stává skutečným (nikoli jen „papírovým“) faktorem konkurenceschopnosti.

5 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 5 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR Vznikly velké vlastnické skupiny, především ČEZ, E.ON, RWE. Cena médií (elektřina, plyn...) se stává (stala) faktorem konkurenceschopnosti na postupně liberalizovaném trhu. Náklady na ICT mají vliv na cenu médií. ICT se stává skutečným (nikoli jen „papírovým“) faktorem konkurenceschopnosti.  INTEGRACE 

6 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 6 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR Vznikly velké vlastnické skupiny, především ČEZ, E.ON, RWE. Cena médií (elektřina, plyn...) se stává (stala) faktorem konkurenceschopnosti na postupně liberalizovaném trhu. Náklady na ICT mají vliv na cenu médií. ICT se stává skutečným (nikoli jen „papírovým“) faktorem konkurenceschopnosti.  INTEGRACE  Integrace a optimalizace obch. procesů Integrace a optimalizace organizace a řízení skupiny Realizace synergických efektů, redukce nákladů

7 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 7 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR Vznikly velké vlastnické skupiny, především ČEZ, E.ON, RWE. Cena médií (elektřina, plyn...) se stává (stala) faktorem konkurenceschopnosti na postupně liberalizovaném trhu. Náklady na ICT mají vliv na cenu médií. ICT se stává skutečným (nikoli jen „papírovým“) faktorem konkurenceschopnosti.  INTEGRACE  Integrace a optimalizace obch. procesů Integrace a optimalizace organizace a řízení skupiny Realizace synergických efektů, redukce nákladů Integrace a standardizace oblasti ICT

8 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 8 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce 2005 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

9 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 9 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia Obchodní procesy (a jejich ICT podpora) nebyly ve skupině společně nijak standardizovány a integrovány: Různí členové skupiny měli odlišná ICT řešení na různém stupni rozvoje, byla absence společné standardizace. V oblasti ERP u největších podniků převažoval SAP (ale odlišně nastavený, implementovaný v rozmezí let 1993 - 2002). V oblasti ZIS / CRM byla různá řešení (UF, PragoData...); byly zahájeny dva samostatné IS-U projekty (JČE, JME). Bylo vysoce heterogenní technologické prostředí: IBM S/390, SUN, další platformy UNIX, řada různých Intel serverů; řada dalších rozmanitých HW a SW řešení. Řízení ICT bylo kombinací outsourcingu a interních ICT útvarů. Standardy ICT byly pouze pro jednotlivé podniky, nikoli pro skupinu.

10 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 10 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce 2005 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

11 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 11 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce 2005 Vize pro konec r.2005 je založena na plně integrovaném ICT řešení u velkých a středních členů skupiny: ICT optimálně podporuje potřeby integrované skupiny se standardizovanými obchodními procesy Jednotné standardy ICT, jednotná a harmonizovaná ICT architektura Integrovaný System Management a Service Management Jednotný model řízení ICT včetně ekonomického modelu Vysoký stupeň synergických efektů Jednotná metodologie pro řízení projektů a systémových činností

12 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 12 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce 2005 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

13 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 13 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: optimalizovaný procesní a organizační model EBo, nové ICT standardy, pilot pro budoucí roll-out. Integrace se realizovala na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie.

14 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 14 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: optimalizovaný procesní a organizační model EBo, nové ICT standardy, pilot pro budoucí roll-out. Integrace se realizovala na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie. integrace ICT v 1 společnosti

15 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 15 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: optimalizovaný procesní a organizační model EBo, nové ICT standardy, pilot pro budoucí roll-out. Integrace se realizovala na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie. integrace ICT v 1 společnosti integrace ICT ve skupině

16 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 16 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: optimalizovaný procesní a organizační model EBo, nové ICT standardy, pilot pro budoucí roll-out. Integrace se realizovala na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie. integrace ICT v 1 společnosti integrace ICT ve skupině integrace ICT v mezinár. skupině

17 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 17 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: Základem je optimalizovaný procesní a organizační model EBo a nově definované ICT standardy (pilot i pro budoucí roll-out projekty). Integrace se realizuje na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie (Best Practices). Integrace aplikační architektury: Hlavní standardem je mySAP.com for Utilities („co lze v SAP, bude v SAP“). SAP je doplněný spec. řešeními pro energetiku (TIS, SCADA, trading, expertní systémy...).

18 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 18 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT Základní principy: Základem je optimalizovaný procesní a organizační model EBo a nově definované ICT standardy (pilot i pro budoucí roll-out projekty). Integrace se realizuje na mezinárodní úrovni skupiny E.ON / E.ON Energie (Best Practices). Integrace aplikační architektury: Hlavní standardem je mySAP.com for Utilities („co lze v SAP, bude v SAP“). SAP je doplněný spec. řešeními pro energetiku (TIS, SCADA, trading, expertní systémy...). Integrace technologické platformy: Bylo vybudováno nové vysoce zabezpečené datové centrum s centrální clusterovu platformou SUN; back-up poskytuje datové centrum is:energy v SRN. Decentrální platformy jsou na bázi Intel / Windows (ochrana investic).

19 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 19 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce 2005 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

20 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 20 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů ERP: Stávající řešení SAP jsou integrována a harmonizována tak, aby byl podpořen jednotný konsolidovaný model finančního řízení skupiny. Probíhá postupná implementace SAP u menších členů skupiny.

21 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 21 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů ERP: Stávající řešení SAP jsou integrována a harmonizována tak, aby byl podpořen jednotný konsolidovaný model finančního řízení skupiny. Probíhá postupná implementace SAP u menších členů skupiny. ZIS: ISE CZ realizuje od počátku r.2003 dva projekty IS-U/CRM v JČE a JME. Postupné uvádění do provozu (in scope, in time, in budget) je v roce 2004. Projekty jsou postupně integrovány na základě integrace obchodních procesů a přenosu know-how. V r.2004 jsou doplňovány multi-utilitní funkce (např. pro teplo).

22 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 22 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů ERP: Stávající řešení SAP jsou integrována a harmonizována tak, aby byl podpořen jednotný konsolidovaný model finančního řízení skupiny. Probíhá postupná implementace SAP u menších členů skupiny. ZIS: ISE CZ realizuje od počátku r.2003 dva projekty IS-U/CRM v JČE a JME. Postupné uvádění do provozu (in scope, in time, in budget) je v roce 2004. Projekty jsou postupně integrovány na základě integrace obchodních procesů a přenosu know-how. V r.2004 jsou doplňovány multi-utilitní funkce (např. pro teplo). TIS, SCADA: Optimálně se zde kombinuje funkčnost SAP, GIS a specializovaných nadstavbových systémů. Probíhá paralelní implementace nových SCADA systémů. Nově se definovaly interface ERP / ZIS / TIS / SCADA.

23 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 23 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů ERP: Stávající řešení SAP jsou integrována a harmonizována tak, aby byl podpořen jednotný konsolidovaný model finančního řízení skupiny. Probíhá postupná implementace SAP u menších členů skupiny. ZIS: ISE CZ realizuje od počátku r.2003 dva projekty IS-U/CRM v JČE a JME. Postupné uvádění do provozu (in scope, in time, in budget) je v roce 2004. Projekty jsou postupně integrovány na základě integrace obchodních procesů a přenosu know-how. V r.2004 jsou doplňovány multi-utilitní funkce (např. pro teplo). TIS, SCADA: Optimálně se zde kombinuje funkčnost SAP, GIS a specializovaných nadstavbových systémů. Probíhá paralelní implementace nových SCADA systémů. Nově se definovaly interface ERP / ZIS / TIS / SCADA. Ostatní ICT moduly (DMS, MIS, archivace, workflow, print mngmt....): Nejprve se nadefinovala hranice smysluplné integrace. Pak se nadefinovaly standardy, jejichž uplatňování se děje postupně s cílem ochrany předchozích investic (nikoli jednorázový „big boom“).

24 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 24 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce 2005 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

25 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 25 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT Organizace ICT: Nově se nadefinoval vztah ISE CZ - EBo. Společnost ISE CZ se stala strategickým partnerem v celém portfoliu ICT služeb v celém životním cyklu řešení včetně ICT outsourcingu. Na straně EBo vznikl „CIO tým“.

26 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 26 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT Organizace ICT: Nově se nadefinoval vztah ISE CZ - EBo. Společnost ISE CZ se stala strategickým partnerem v celém portfoliu ICT služeb v celém životním cyklu řešení včetně ICT outsourcingu. Na straně EBo vznikl „CIO tým“. System Management: Implementace Tivoli se provedla jednotně pro celou evropskou skupinu ISE. Systém Remedy optimálně doplňuje funkčnost pro oblast User Help Desk.

27 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 27 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT Organizace ICT: Nově se nadefinoval vztah ISE CZ - EBo. Společnost ISE CZ se stala strategickým partnerem v celém portfoliu ICT služeb v celém životním cyklu řešení včetně ICT outsourcingu. Na straně EBo vznikl „CIO tým“. System Management: Implementace Tivoli se provedla jednotně pro celou evropskou skupinu ISE. Systém Remedy optimálně doplňuje funkčnost pro oblast User Help Desk. Service Management: Standardizace poskytovaných služeb se realizovala především v projektu Service Sales Desk: jednotný katalog služeb (včetně podrobného SLD), konkrétní a náročná SLA, integrace s controllingem zákazníků, nová pravidla komunikace...

28 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 28 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT

29 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 29 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT Organizace ICT: Nově se nadefinoval vztah ISE CZ - EBo. Společnost ISE CZ se stala strategickým partnerem v celém portfoliu ICT služeb v celém životním cyklu řešení včetně ICT outsourcingu. Na straně EBo vznikl „CIO tým“. System Management: Implementace Tivoli se provedla jednotně pro celou evropskou skupinu ISE. Systém Remedy optimálně doplňuje funkčnost pro oblast User Help Desk. Service Management: Standardizace poskytovaných služeb se realizovala především v projektu Service Sales Desk: jednotný katalog služeb (včetně podrobného SLD), konkrétní a náročná SLA, integrace s controllingem zákazníků, nová pravidla komunikace... ICT ekonomický model: Cena (platba) ISE CZ je u provozních zakázek v přímé vazbě na dosažené SLA a kvalitu. Striktně se slučují dodávky 3. stran na evropské úrovni (velké synergické efekty).

30 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 30 Osnova 1. Úvod - popis současné situace v oblasti utilit v ČR 2.1. Výchozí stav ICT v E.ON Bohemia 2.2. Cílový stav ICT v E.ON Bohemia v roce 2005 3.1. Stav v červnu 2004: Koncepce ICT 3.2. Stav v červnu 2004: Integrace ICT řešení a projektů 3.3. Stav v červnu 2004: Organizace a řízení ICT 4. Závěr

31 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 31 4. Závěr Integrace EBo je nyní přibližně v poločase (počátek 2003 - konec 2005). Průběhy dílčích projektů potvrzují správnost nastoupené cesty ke zvýšení konkurenceschopnosti EBo. Intenzivní podpora top managementu skupiny i jednotlivých společností je naprosto nutnou podmínkou. Při dalším rozvoji bude optimálně uveden do života pojem „multi-utility“ (příklad z minulosti viz na „www.synergie.cz“). Vedle řešení SAP pro velké podniky ISE CZ nabízí a implementuje i komplexní řešení na bázi SAP pro střední a menší utility - např. balíček „is:fire (SAP inside)“ pro oblast teplárenství. ISE CZ nabízí své komplexní know-how a kompetence v oblasti ICT pro jednotlivé utility i vlastnické skupiny v ČR i v zahraničí.

32 (Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině 32 Děkuji za pozornost Karel Štěpán karel.stepan@is-energy.cz www.is-energy.cz


Stáhnout ppt "(Systémová integrace) 2 aneb integrace ICT ve velké skupině Konference SI2004 - Praha, Žofín Karel Štěpán is:energy czech a.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google