Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionální platby František Střeleček Jana Lososová Jihočeská univerzita – Agrární komora ČR.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionální platby František Střeleček Jana Lososová Jihočeská univerzita – Agrární komora ČR."— Transkript prezentace:

1 Regionální platby František Střeleček Jana Lososová Jihočeská univerzita – Agrární komora ČR

2 Rozdělení okresů podle typu výrobního zaměření Typ výr. zaměření Charakteristika Podíl odvětví na tržbách Polní výroba Podíl výnosů z všeobecné polní výroby > 1/3, ale 1/3, ale 1/3, ale 1/3, ale < 2/3 a zároveň podíl výnosů z chovu skotu a ostatních zvířat zkrmujících objemnou píci ≤ 1/3 a výnosy z chovu prasat, drůbeže a ostatních zvířat krmených jádrem ≤ 1/3. Výnosy z všeobecné polní výroby jsou výnosy z produkce obilovin, olejnin, luskovin, okopanin a technických plodin. Výnosy z polní výroby se pohybují od 62 do 37 %, z chovu prasat a drůbeže 12-33 %, z chovu skotu kolem 4-30 % Chov prasat, drůbeže Podíl výnosů z chovu prasat, drůbeže a jiných druhů zvířat krmených jádrem > 2/3. Výnosy z polní výroby se pohybují od 14-27 %, z chovu prasat a drůbeže 68-72 %, z chovu skotu 3- 14 % Chov skotu, ovcí, koz Podíl výnosů z chovu skotu a zvířat zkrmujících objemnou píci > 2/3, kromě okresů s převážně produkcí mléka. Výnosy z chovu skotu a ovcí se pohybují od 70 do 85 %, z chovu prasat a drůbeže kolem 6-14 %, z polní výroby 9-13 % Smíšená výroba Všechny ostatní okresy. Výnosy z polní výroby se pohybují od 8-57 %, z chovu prasat a drůbeže 8-60 %, z chovu skotu 7- 58 %

3 Regionální členění podle výrobního zaměření a intenzity zem. výroby RegionI.II.III.IV. Výrobní zaměření Převážně chov skotu Smíšená ŽV Smíšená RV a ŽV Převážně RV Stupeň zornění < 70% < 80% > 70 % > 80 % Hlavní produkty zemědělské výroby Hovězí nebo skopové maso, mléko, krmiva Mléko, hovězí nebo vepřové maso, krmiva Vepřové a drůbeží maso, mléko, obiloviny Obiloviny, olejniny, vinařství nebo ovocnářství Podíl odvětví na tržbách Skot a ovce 30-85 % Prasata a drůbež 6-45 % RV 8-34 % Skot a ovce 27-52 % Prasata a dr. 23-44 % RV 16-27 % Skot a ovce 3-50 % Prasata a dr. 21-72 % RV 14-53 % Skot a ovce 4-30 % Prasata a dr. 12-42 % RV 32-83 % Výnosy/užitkovost Výrazně podprům. výnosy obilovin, užitkovost ŽV nižší nebo průměrná Výnosy obilovin průměrné nebo nižší, nadprům. užitkovost ŽV Průměrné výnosy obilovin, průměrná užitkovost ŽV nebo vyšší Výrazně nadprůměrné výnosy RV Celková výměra (ha) 863 203 777 901 694 306 1 283 507 Podíl podniků (%) 19,222,720,737,4

4 Hosp. výsledky zem. podniků podle výrobního zaměření v roce 2003 Výrobní zaměření Polní výroba Trvalé kultury Chov prasat, drůbeže Produkce mléka Chov skotu, ovcí, koz Smíšená výroba Podniky celkem Počet podniků 159143430141049546 Podíl LFA (%) 9,07,22,953,070,72,813,5 Provozní VH (Kč/ha) 209,2 4 671,3 -1 557,8 -42,9-533,2-573,0-231,6 VH za úč. období (Kč/ha) -22,6 4 428,6 -3 364,8 -257,6-297,3-831,6-478,1 Provoz. dotace (Kč/ha) 2 286,1 2 229,2 2 796,3 3 715,6 4 747,0 2 563,3 2 563,5

5 Hosp. výsledky zem. podniků podle výrobního zaměření v roce 2005 Výrobní zaměření Polní výroba Chov prasat, drůbeže Produkce mléka Chov skotu, ovcí, koz Smíšená výroba Celkem Počet podniků 271411353108 LFA (%) 30,844,483,735,463,954,3 Dotace celkem (Kč/ha) 5 586,2 6 358,7 8 322,5 7 509,8 7 105,0 6 678,2 Provozní VH (Kč/ha) 1 620,9 1 380,4 2 093,3 1 590,8 2 556,2 2 105,5 VH za úč. období (Kč/ha) 1 518,6 1 294,7 1 375,0 1 215,6 2 331,7 1 899,5

6 Rozdíly dotací v roce 2005 podle typu výrobního zaměření Dotace (Kč/ha) Polní výroba Chov prasat, drůbeže Produkce mléka Chov skotu, ovcí, koz Smíšená výroba Polní výroba 5586773273719241519 Chov prasat, drůbeže -773635919641151746 Produkce mléka -2737-19648323-813-1218 Chov skotu, ovcí, koz -1924-11518137510-405 Smíšená výroba -1519-74612184057105

7 Možnost regionálního členění podle intenzity zemědělské výroby a výrobního zaměření


Stáhnout ppt "Regionální platby František Střeleček Jana Lososová Jihočeská univerzita – Agrární komora ČR."

Podobné prezentace


Reklamy Google