Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz

3 Vzdělávací obor: Matematika Třída: 6.D Vyučující: Mgr.Daniela Gongolová Datum: 23.11.2005 Téma vyučovací hodiny : „ Dělení desetinného čísla desetinným číslem se zbytkem„ „ Dělení desetinného čísla desetinným číslem se zbytkem„ Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací COUFALOVÁ, Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ COUFALOVÁ, Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ

5 Dělení desetinného čísla číslem desetinným B) se zbytkem

6 Matematická rozcvička 0,16 : 0,4 0,16 : 0,4 0,42 : 6 0,42 : 6 12,8 : 0,8 12,8 : 0,8 0,18 : 0,2 0,18 : 0,2 8 : 0,8 8 : 0,8 14 : 0,7 14 : 0,7 4 : 0,5 4 : 0,5 0,8 : 0,4 0,8 : 0,4 2 : 0,4 2 : 0,4 9 : 0,6 9 : 0,6 0,4 0,07 16 0,9 10 20 8 2 5 15

7 Vypočítej na jedno desetinné místo 1,4 : 0,6 = Dělence i dělitele vynásobíme stejným číslem tak, abychom dělili přirozeným číslem Dělence i dělitele vynásobíme deseti. 14 : 6 = 14 : 6 = Dělíme přirozeným číslem. 14 : 6 = 2,3 20 20 2 zbytek 0,2 2 zbytek 0,2 Dělence i dělitele jsme v původním příkladu vynásobili určitým číslem.Stejným číslem nyní musíme vydělit zbytek. Dělence i dělitele jsme násobili deseti, proto i zbytek musíme dělit deseti. 0,2 : 10 = 0,02 1,4 : 0,6 = 2,3 (zbytek 0,02)

8 Nezapomeň na zkoušku Zkoušku počítáme s původními čísly !!! Zkoušku počítáme s původními čísly !!! 2,3 1,38 2,3 1,38. 0,6 0,02. 0,6 0,02 1,38 1,40 1,38 1,40

9 Vypočítej na dvě desetinná místa Ale protože jsme dělence i dělitele násobili 10, musíme i zbytek vydělit 10 0,11 : 10 = 0,011 3,245 : 1,4 =.10 32,45 : 14 =2 4, 4 3 25 1 11 zbytek 0,11 (zbytek 0,011)

10 Zkouška 2,31 3,234 2,31 3,234. 1,4 0,011. 1,4 0,011 924 3,245 924 3,245 231 231 3,234 3,234

11 Vypočítej na tři desetinná místa 13,5 : 0,82 =. 100 1 350 : 82 =1 530 6 380, 4 520 6 280 3 34 zbytek 0,034 : 100 = 0,000 34 (zbytek 0,000 34)

12 Zkouška 16,463 13,499 66 16,463 13,499 66. 0,82 0,000 34. 0,82 0,000 34 32926 13,500 00 32926 13,500 00 131704 131704 13,49966 13,49966

13 Zapiš si zadání domácího úkolu Str. 82 /cv. 16 b Str. 82 /cv. 16 b

14 Hodnocení vyučovací hodiny Netradiční forma výuky Netradiční forma výuky Názornost Názornost Možnost vracet se k probrané látce Možnost vracet se k probrané látce Postupné zobrazení textu Postupné zobrazení textu Klady Zápory Klady Zápory

15 Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google