Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Integrovaný dopravní systém
Jihomoravského kraje Ing. Jiří Horský KORDIS JMK, a.s.
2
Představení KORDIS JMK Přehled IDS v České republice – ČAOVD
Obsah přednášky Představení KORDIS JMK Přehled IDS v České republice – ČAOVD Aktuální vývoj v IDS JMK Rozvojové projekty do roku 2030 Celostátní kritické problémy
3
Představení KORDIS JMK, a.s.
2002 založen Jihomoravským krajem a městem Brnem Organizátor veřejné dopravy v kraji – cílem efektivita dopravy. Řeší celý dopravní proces komplexně: tvorba sítě linek tvorba jízdních řádů, výluk a změn zpracování návrhů tarifu a dělení tržeb organizační a legislativní činnosti, příprava výběrových řízení operativní řízení, centrální dispečink, informování cestujících realizace projektů dotovaných EU. Každoročně nárůst počtu cestujících i tržeb při obdobném objemu výkonů.
4
Ostatní IDS v České republice
Všichni koordinátoři v ČR sdruženi do České asociace organizátorů veřejné dopravy – ČAOVD. Spolupráce s MD ČR, MF ČR a dalšími orgány.
5
IDS JMK v provozu od 1. ledna 2004. Plné pokrytí celého kraje – 2010.
Situace IDS JMK IDS JMK v provozu od 1. ledna 2004. Plné pokrytí celého kraje – 2010. V celém kraji jediný tarif, smluvní přepravní podmínky, informační systém – vysoká přehlednost. Trvalý růst počtu přepravených cestujících i tržeb a to navzdory zásadním problémům v infrastruktuře a u železnice u vozového parku. Proběhla řada investic – přestupní uzly, vozidla MD v Brně, autobusy, informační systémy. Zaostává železniční doprava.
6
Centrální dispečink IDS JMK
6
7
Přehled nainstalovaných ELP v Jihomoravském kraji
8
Přehled interaktivních služeb pro cestující
ELP – odjezdy v reálném čase Plán s odjezdy v reálném čase Odjezdy v mobilu v reálném čase QR kódy na všech JŘ Osobní jízdní řád
9
Zanedbanost kolejové sítě v Jihomoravském kraji
Poslední větší investice do železniční sítě proběhly v JMK před 12 lety. Jihomoravský kraj dlouhodobě jasně deklaruje své priority. Brzdou rozvoje žel. dopravy naprosto nedostatečná kapacita železničního uzlu Brno.
10
Přepravní proud cestujících ve vlacích z Brna do regionu
Počet cestujících ve vlacích na rozdíl od autobusů stagnuje! PROČ?
11
Přetíženost uzlu Brno Za 10 let došlo ke zdvojnásobení počtu vlaků projíždějích ŽUB. Kapacita uzlu dnes neumožňuje přidávání dalších potřebných vlaků, snižuje rychlost průjezdu uzlem a spolehlivost !
12
Cíl JMK pro příští roky 12
13
Celostátní problémy nejen v IDS
Některé problémy vyřešeny, řada přetrvává Standardizace informačních technologií Udržení vysokého standardu vyhledávače spojení a CIS jízdních řádů a jejich rozvoj. Problematika podpory udržitelné dopravy – daňové zákony. Uvolnění striktnosti zákonů se vztahem k železnici. Řešení problémů s Drážní inspekcí – příliš dlouhé omezení provozu i v primitivních případech. Řešení poplatků za dopravní cestu.
14
ředitel společnosti KORDIS JMK, a.s.
Děkuji za pozornost Ing. Jiří Horský ředitel společnosti KORDIS JMK, a.s. Kontakt: Tel.: WWW: 14
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.