Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: 381 521 Označení: VY_32_INOVACE_MA.8B2.17 Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Autor: Mgr.Lenka Kubešová Školní rok: /2012 Ročník: 8. Předmět: Matematika Téma: Lineární rovnice - úvod Anotace: Výklad Určeno pro žáky 8. ročníku Posilování logického myšlení Prezentace určená na IT Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá Autorskému zákonu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je příjemce dotace - Základní škola Soběslav, Tř. Dr. E. Beneše 50 a zpracovatel.
2
LINEÁRNÍ ROVNICE Výklad
3
1) Co je rovnice? L(x) P(x) znak x …. je neznámá
levá strana rovnice pravá strana rovnice znak x …. je neznámá Říkáme Lineární rovnice s jednou neznámou L(x) P(x)
4
2) Umíme řešit tyto rovnice?
Ano, ale pouze odhadem! Řešení musíme ověřit dosazením! Říkáme – „zkouška Př x = 18 odhad… x = 13 ZK:L(13)= = 18 P(13)=18 L(13) = P(13) Každé takové číslo nazýváme kořen rovnice nebo řešení rovnice.
5
ÚKOL: Ověř, zda je číslo kořenem rovnice.
x = 2 ? rovnice: 4x – 12 = 5x + 3 Řešení: Zk: L(2) = = -4 P(2) = = 13 L(2) = P(2) Číslo 2 není kořenem rovnice. x = -15 ? Zk:L(-15) = 4.(-15) – 12 = -72 P(15) = 5.(-15) + 3 = -72 L(-15) = P(-15) Číslo -15 je kořenem rovnice.
6
Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.