Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7 Klíčová slovadesetinná čísla, dělení, slovní úloha Pomůckydataprojektor Druh interaktivityvýklad, cvičení Stupeň a typ vzděláníII. stupeň základní školy Potřebný čas2 vyučovací hodiny Velikost 838 kB Zdroje viz použitá literatura a elektronické zdroje, archiv autora

2 DESETINNÁ ČÍSLA 7 Dělení I. Mgr. Bc. Hana Amlerová, 2012 Matematika 6 Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592

3 OBSAH Početní operace s desetinnými čísly DDělení přirozených čísel (dělenec je menší než dělitel) SSlovní úlohy z praxe

4 DĚLENÍ ČÍSEL Co známe: a : b = c ( zbytek d ) dělenec dělitelpodíl úplnýneúplný d = 0 d > 0

5 DĚLENÍ PŘIROZENÝCH ČÍSEL (DĚLENEC JE MENŠÍ NEŽ DĚLITEL) Postupujeme podobně jako u přirozených čísel Výsledek je vždy menší než 1 Do výsledku napíšeme 0, a dělíme na určený počet desetinných míst Například:6 : 7 = 0, 8 5 7 (zbytek 0,001) 6 0 4 0 5 0 1 teď zapíšeme desetinnou čárku zbytek má stejný počet desetinných míst jako podíl ZK:0,857 5,999 · 7 0,001 5,999 6,000

6 CVIČENÍ Vydělte proveďte zkoušku násobením: 6 : 10 3 : 128 : 25 Dělte na dvě desetinná místa, proveďte zkoušku: 4 : 75 : 11 3 : 13 Jana měla 3 kg oříšků, které měla spravedlivě rozdělit mezi 5 kamarádů. Kolik kg oříšků dostal od Jany každý kamarád?

7 CVIČENÍ Doplňte tabulku a2482 b15210 a : b b : a Pozor, a : b není totéž co b : a! Pořadí čísel nemůžeme měnit podobně jako při odčítání.

8 CVIČENÍ a) b) c) Tyč je rozdělena na stejné části. Určete v metrech délku červené části tyče. 3 m 2 m 6 m

9 METODICKÉ POZNÁMKY str. 1 – 3   Úvodní strany, povinné údaje, obsah. str. 4 – 5   Výklad s řešeným příkladem   Slide možno použít pro zápis do sešitu, diskusi s žáky, řízený rozhovor. Slouží jako opora výkladu vyučujícího. str. 6 – 8   Příklady, cvičení, slovní úlohy   Slide možno použít pro frontální výuku, samostatnou nebo skupinovou práci žáků. Výsledky příkladů a řešení slovních úloh je uvedeno v poznámce u příslušného slide. str. 9 – 10   Metodické poznámky, zdroje. Slide 4 – 8 může učitel využít pro výše uvedené činnosti dle vlastního uvážení. Animace prezentace je provedena jednak samostatným posunem částí, na slide Cvičení též po klepnutí myší.

10 POUŽITÁ LITERATURA CIHLÁŘ, J.; ZELENKA, M. Matematika 6. Praha: Pythagoras Publishing, 1997. 191 s. ISBN 80-902382-0-3. ODVÁRKO, O.; KADLEČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy, 2. díl. Praha: Prométheus, 1997. 88 s. ISBN 978-80-7196-143-7. PŮLPÁN, Z.; ČIHÁK, M.; MÜLLEROVÁ, Š. Matematika 6 pro základní školy - aritmetika. Praha: SPN, 2007. 135 s. ISBN 978-80-7235-364-4.


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7."

Podobné prezentace


Reklamy Google