Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.1 Pamětné sčítání dvojciferných čísel v oboru do bez přechodu přes desítku = _____ = _____ = 52 = 57 = 57 nebo 32 + (20 + 5) ( ) + 5 = 57 Zkouška: = 57 Připomeň si: Zkoušku správnosti sčítání provádíme záměnou sčítanců. Autor: Mgr. Dana Krenková
2
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.2 Co si budeme pamatovat Postup řešení můžeme znázornit pomocí řetězce: = _____ +20 +1 37 = _____ +10 +1 = _____ 43 +20 +3 65 = _____ +30 +4 25
3
23.3 Pamětné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.3 Pamětné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100 = _____ = _____ = 27 = 22 = 22 nebo 47 - (20 + 5) ( ) - 5 = 22 Zkouška: = 47 Pamatuj si: Zkoušku správnosti odčítání provádíme tak, že sečteme rozdíl a menšitele. Pokud jsme počítali správně, je tento součet roven menšenci.
4
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.4 Co si budeme pamatovat Postup řešení můžeme znázornit pomocí řetězce: = _____ -20 -1 37 = _____ -10 -1 = _____ 43 -20 -3 65 = _____ -30 -4 55
5
23.5 Pamětné sčítání a odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.5 Pamětné sčítání a odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100 s přechodem přes desítku = _____ = _____ = _____ = 78 = 83 = 83 nebo 58 + (20 + 5) ( ) + 5 = 83 Zkouška: = 83 = _____ = 35 = 27 = 27 nebo 55 - (20 + 8) ( ) - 8 = 27 Zkouška: = 55 Vypočítej. = ___ = ___ – 46 = ___ – 35 = ___ = ___ = ___ – 45 = ___ – 78 = ___ = ___ = ___ – 18 = ___ – 88 = ___ = ___ = ___ – 29 = ___ – 39 = ___
6
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.6 Procvičení a příklady dané číslo 76 34 58 41 77 63 28 59 49 o 23 více o 23 méně V ZOO měli 21 papoušků a 13 opic. Kolik to bylo celkem zvířat? Do třídy chodí 32 dětí, z toho je 17 dívek. Kolik je chlapců ve třídě? papoušků___ opic ___ Vypočítej:_______________ Napiš odpověď: ________________________________ dětí___ dívek___ Vypočítej:_______________ Napiš odpověď: ________________________________
7
23.7 CLIL 28 + 35 = 63 twenty-eight plus thirty-five is sixty-three
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 23.7 CLIL = twenty-eight plus thirty-five is sixty-three = seventy-six minus fifty-eight is eighteen
8
23.8 Test znalostí Který výsledek u tohoto příkladu je správně? 53+39
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 23.8 Test znalostí Který výsledek u tohoto příkladu je správně? 91 90 92 93 Který výsledek není správně? = 54 = 53 = 74 = 37 Pokud zmenšíme číslo 65 o 28, vyjde číslo: 27 37 47 57 Porovnej, o kolik je číslo vlevo větší než vpravo: 47 > 23 o 24 o 14 o 30 o 26 Správné odpovědi: c b d a Test na známku
9
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 23.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 1. díl. Praha: Alter, 2004. Obrázky z databáze klipart.
10
23.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 23.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 3. ročník Klíčová slova Pamětné sčítání a odčítání dvojciferných čísel bez přechodu desítky i s přechodem desítky, obor čísel Anotace Prezentace popisující postup při sčítání a odčítání dvojciferných čísel bez přechodu desítky a s přechodem desítky v oboru čísel
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.