Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBedřich Tobiška
1
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
2
Přísliby elektronické komunikace Dynamický růst připojení k internetu, zejména pak připojení domácností Rostoucí podíl přístupu k internetu u osob do 30 let, lidí s VŠ vzděláním, podnikatelů a jejich silná orientace na elektronickou komunikaci Perspektivnost oslovení občanů mladšího středního věku (30-44 let) elektronickou komunikací Dominance obecních a městských úřadů jako hlavního kontaktního úřadu pro občana Rostoucí zájem o internetové stránky obecních a městských úřadů
3
Hrozby elektronické komunikace Obtížná zasažitelnost osob starších 45 let nástroji elektronické komunikace Dlouhodobě převažující pasivita až apatie občanů v komunikaci s úřady Faktická neoslovitelnost lidí v penzijním věku těmito nástroji Sílící přesvědčení občanů o nepotřebnosti informací státních a veřejných institucí k jejich běžnému životu
4
Přístup k internetu se za uplynulých 5 let zdvojnásobil
5
Použité datové báze „Informační potřeby občanů“ MV ČR Osobní dotazování, obecná populace 15+ (n=2 500) „Informační gramotnost “ MI ČR Telefonické dotazování, obecná populace 18 – 60 let (n=15 000) Cíle výzkumů: Infrastruktura (vybavenost) Aplikace (zájem / schopnost používat) Marketing (osvěta / podpora / spokojenost)
6
Hodnota produktu (růst poptávky) = Kvalifikace uživatele (uživatelská schopnost, zájem) + Parametry služby (funkčnost, kvalita, dostupnost, bezpečnost, cena...) + Image poskytovatele (důvěryhodnost…) + Vztahy (osvěta, znalost, předsudky…)
7
Zájem o informace
10
Schopnost využívat / počítačová gramotnost
13
Potenciální využití elektronické komunikace
14
DĚKUJI ZA POZORNOST petr.zizka@stemmark.cz www.stemmark.cz Další informace na ISSS 2006 Kompletní zpráva „Analýza informačních potřeb“ http://internet.stemmark.cz/vyzkumy/epraha/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.