Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět: Obchodní provoz Tematický okruh: Marketing Téma: Marketingová komunikace Ročník: 3. Jméno autora: Mgr. Dagmar Vaďurová Datum tvorby: Listopad 2013 Anotace: Žáci umí popsat model marketingová komunikace
2
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Marketing Komunikace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Vaďurová. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
3
Marketingová komunikace
Podstatou komunikace je přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem. Jaká bude komunikace záleží na zdroji, příjemci, přenosu informace a formě sdělení. Sdělení může na příjemce působit: Racionálně - představuje úsporu nákladů Morálně - ekologicky šetrný výrobek Emotivně – příspěvek na nemocné Účinnost sdělení záleží na způsobu a na formě komunikace.
4
Komunikační model AIDA
Každý spotřebitel než si koupí výrobek prochází před koupí čtyřmi fázemi vztahu k výrobku. Nejdříve si musí uvědomit samotnou existenci výrobku. Poté přichází zájem o výrobek. Přání mít výrobek souvisí s potřebnými informacemi o výrobku – proč si jej koupit. Koupuě výrobku – dosažení cíle.
5
1. Fáze – upoutání pozornosti Awareness
Komunikační model 1. Fáze – upoutání pozornosti Awareness 2. Fáze – vzbuzení zájmu Interest 3. Fáze – vyvolání přání Desire 4. Fáze – dosažení akce Action
6
Schéma komunikačního modelu
zdroj sdělení zakódování přenos dekódování příjemce zpětná vazba
7
Zdroj – v komunikaci je jednotlivec, firma, organizace.
Sdělení – je určitá informace určená příjemci, může mít podobu reklamy, propagačního letáků. Zakódování – převod sdělení do podoby srozumitelné příjemci – logo, symbol, obrázek apod.. Přenos – přesun sdělení k příjemci – televize, tisk, rozhlas, internet. Dekódování – informace převedena do srozumitelné podoby pro příjemce. Příjemce – ten kdo přijímá sdělení. Zpětná vazba – je reakce příjemce na sdělení (odeslání soutěžního kuponu. Informační šumy – narušují komunikační proces (hluk z ulice, nepozornost, roztržitost apod..
8
Zdroje KOTLER, P. Moderní marketing, 4. evropské vyd. Grada ISBN SEIFERTOVÁ, Věra. Základy marketingu, Praha. ČVUT ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.