Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
2
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Umístění prezentací :
3
Téma vyučovací hodiny :
Vzdělávací obor : Matematika Třída : VIII.B Vyučující : Mgr. Renata Holá Datum : Téma vyučovací hodiny : „ Pythagorova věta“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor
4
Zdroje informací www.slavneosobnosti.cz
PhDr., MÜLLEROVÁ, J., Matematika pro 8.roč. Mgr KOČÍ,S.,Pracovní sešit pro 8.ročník
5
Téma Pythagorova věta
6
Pythagoras Řecký matematik Žil v letech 580-500př.n.l.
Studoval matematiku a astronomii v Egyptě a Babylonii Žil v Itálii Založil filozofïckou školu
7
Pythagorova věta platí v pravoúhlém trojúhelníku.
8
c2 = a2 + b2 A přepona c b C a B odvěsny
. C a B odvěsny c2 = a2 + b2 Obsah čtverce nad přeponou pravoúhlého trojúhelníku se rovná součtu obsahů čtverců nad oběma odvěsnami.
9
Obrácená Pythagorova věta:
Jestliže je v trojúhelníku součet druhých mocnin délek dvou kratších stran roven druhé mocnině délky nejdelší strany, potom je tento trojúhelník pravoúhlý.
10
Příklad: a) Rozhodněte je-li trojúhelník ABC pravoúhlý: c= 5 cm, a= 3 cm, b= 4 cm
Řešení: c2 = a2 + b2 52 = 25 = 25=25 Trojúhelník je pravoúhlý
11
Příklad: b/Rozhodněte je-li trojúhelník KLM pravoúhlý: k= 7 cm, l= 6 cm, m= 5 cm
Řešení: k2 = l2 + m2 72 = 49 = 49 = 61 Trojúhelník není pravoúhlý
12
Samostatná práce: Rozhodněte, zda trojúhelník s následujícími délkami stran je pravoúhlý: a = 7 dm, b = 9 dm, c = 11 dm a = 10 m, b = 24 m, c=26 m a =3,5 cm, b = 4 cm, c = 5,5 cm 85 mm, 132 mm, 157 mm 8,5 m, 13 m, 15,1 m
13
Výsledky: Trojúhelník není pravoúhlý Trojúhelník je pravoúhlý
14
Hodnocení vyučovací hodiny
Klady Zápory Názorná výuka Atraktivnost výuky Usnadněný zápis do sešitu Snadná a rychlá kontrola výsledků
15
Poznámky k prezentaci Žáci při výpočtech mocnin a odmocnin používají tabulky. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.