Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJan Vávra
1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno:10.1.2012 ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Určení doby 1 kmitu. V úvodu slouží několik otázek k opakování pojmu a jednotek čas, měření času v kuchyni, ve sportu nebo v zemědělství. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/2 -11-6
2
Měření času
3
Co bychom měli vědět … 1.Základní jednotkou času je … 2.Čas obvykle měříme … 3. 1 h = ……… s 4. 1ms = ……… s 5. 1 d = …… h = ………… s Doplňte: sekunda ( s ) 2486400 stopkami, hodinkami 0,001 3600
4
Měření času v kuchyni Časovače pro vaření vajec Časovací zařízení pro vaření: knedlí,těstovin, pečení masa, buchet,
5
Měření času v zemědělství Pravidelné střídání dne a noci jako prvotní impuls pro první zemědělce Kdy zaset, sklízet, hnojit,…
6
Měření času ve sportu Dnes stopky už výhradně digitální Dnes již automatické měření času s přesností na setiny, tisíciny sekundy
7
Měření času neustále Založeno na principu stálého kmitavého pohybu Vysílání časového údaje na dálku do mnohých zařízení
8
Úkol: Změřte dobu 1 kmitu Pomůcky: provázek, závaží, nůžky, časové měřící zařízení (stopky), stojan
9
Úkol: Změřte dobu 1 kmitu Postup práce: Pomocí provázku a závaží sestrojíme dvě různě dlouhá kyvadla, zavěsíme na stojan. Nejprve odhadneme dobu 1 kmitu, zaznamenáme. Kyvadlo rozkmitáme a změříme dobu 10 kmitů, vydělením počtu kmitů získáme dobu 1 kmitu, zaznamenáme. Měření provedeme desetkrát. Vypočítáme aritmetický průměr. Pokusíme se změřit přímo dobu 1 kmitu, zaznamenáme.
10
Úkol: Změřte dobu 1 kmitu Měření: POČET MĚŘENÍ 10 KMITŮ1 KMIT 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
11
Úkol: Změřte dobu 1 kmitu Závěr: Porovnáním vlastního odhadu, aritmetickým průměrem z 10 kmitů a změřenou hodnotou přímo 1 kmitu jsme zjistili, že hodnoty se shodují- neshodují. Proč?
12
Protokol:
13
Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN 80-7238-210-1
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.