Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla"— Transkript prezentace:

1 Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Marek Wagner, Gymnázium Opatov

2 Současný stav Železniční spojení metropole s největším městem Středočeského kraje - Kladnem Denně přepraví 5 tisíc cestujících Dlouhodobě vyhrává automobilová doprava -  emise Vyhlídka do budoucnosti – až 25 tis. cestujících za den Přidat mapku celé trasy

3 Praha - Kladno Dnešní nedostatky Cíle projektu
Současný stav neodpovídá aktuálním požadavkům Jednokolejná trať  malá kapacita Omezená rychlost (špatný stav trati) Chybí elektrická trakce Chátrající nádraží Chybí záchytná parkoviště Cíle projektu Odstranění nedostatků Stavba tří nových nádraží + přemístění tří stávajících Zmenšení intervalů Nasazení nových vozů Lepší vedení trasy – dvě přeložky

4 Parametry trati Dnešní Plánované 36, 75 km
Jednokolejná, bez trakce (kromě Mas. nádraží – Bubny) Max. rychlost 30 – 80 km.h-1 Čas jízdy rychlíku: 36 nebo 39 minut 14 zastávek Plánované 37, 25 km Dvojkolejná s trakcí Max. rychlost 80 – 140 km.h-1 Čas jízdy rychlíku: 26 minut 17 zastávek Dvoukolejná?

5 Dráha na letiště Odbočka z trati Praha - Kladno Dnešní nedostatky
Pomalé a nepohodlné spojení letiště s městem Na letiště jezdí jen autobusy (chybí úložný prostor) Stížnosti cizinců

6 Dráha x metro Výstavba obojího zbytečná – malé vytížení Železnice
Železnice vzdálena jen 1,5 km od terminálů Cena – cca 6 mld. Stavba cca 2 – 3 roky Rozvoj železniční dopravy v Praze Podpora veřejnosti Možné napojení dálkových spojů na letiště Konečná metra A – 5 km 15 mld. Cca 4 roky Přednost má trasa D Obslouží pouze Prahu

7 Parametry dráhy Letiště-Terminál sever – Masarykovo nádraží
Odhadovaný čas jízdy: 20 minut Délka: 5 km (odbočka) + 13,5 km Max. rychlost: 80 – 120 km.h-1 Staví v pěti zastávkách Jednotubusový tunel hlouben technologií TBM

8

9 Správa trati - ČD Financování – fondy EU Nasazované typy vlaků
Letiště – upravené City Elefant Praha – Kladno – City Elefant a rychlíky Financování – fondy EU Praha – Kladno - OP Doprava, prioritní osa 3 Dráha na letiště – OP Praha – Konkurenceschopnost, prioritní osa 1.1 15% zaplatí stát

10 Zdroje Mapy - http://www.mapy.cz/
Téma stavby tubusů - ;ttp://technet.idnes.cz/metro-petriny-nejvetsi-jeskyne-v-praze-fc2-/tec_reportaze.aspx?c=A121010_221752_tec_reportaze_rja Informační linka letiště Václava Havla (ohledně letové špičky) ová korespondence s ing. Janem Šulcem (SŽDC) ohledně financovatelnosti tunelů na dráze Myšlenka naklápěcích souprav - Negrelliho viadukt - Vlakové linky S v historických souvislostech, Ropid, Praha, 2012 Dotace EU -


Stáhnout ppt "Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla"

Podobné prezentace


Reklamy Google