Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Marek Wagner, Gymnázium Opatov
2
Současný stav Železniční spojení metropole s největším městem Středočeského kraje - Kladnem Denně přepraví 5 tisíc cestujících Dlouhodobě vyhrává automobilová doprava - emise Vyhlídka do budoucnosti – až 25 tis. cestujících za den Přidat mapku celé trasy
3
Praha - Kladno Dnešní nedostatky Cíle projektu
Současný stav neodpovídá aktuálním požadavkům Jednokolejná trať malá kapacita Omezená rychlost (špatný stav trati) Chybí elektrická trakce Chátrající nádraží Chybí záchytná parkoviště Cíle projektu Odstranění nedostatků Stavba tří nových nádraží + přemístění tří stávajících Zmenšení intervalů Nasazení nových vozů Lepší vedení trasy – dvě přeložky
4
Parametry trati Dnešní Plánované 36, 75 km
Jednokolejná, bez trakce (kromě Mas. nádraží – Bubny) Max. rychlost 30 – 80 km.h-1 Čas jízdy rychlíku: 36 nebo 39 minut 14 zastávek Plánované 37, 25 km Dvojkolejná s trakcí Max. rychlost 80 – 140 km.h-1 Čas jízdy rychlíku: 26 minut 17 zastávek Dvoukolejná?
5
Dráha na letiště Odbočka z trati Praha - Kladno Dnešní nedostatky
Pomalé a nepohodlné spojení letiště s městem Na letiště jezdí jen autobusy (chybí úložný prostor) Stížnosti cizinců
6
Dráha x metro Výstavba obojího zbytečná – malé vytížení Železnice
Železnice vzdálena jen 1,5 km od terminálů Cena – cca 6 mld. Stavba cca 2 – 3 roky Rozvoj železniční dopravy v Praze Podpora veřejnosti Možné napojení dálkových spojů na letiště Konečná metra A – 5 km 15 mld. Cca 4 roky Přednost má trasa D Obslouží pouze Prahu
7
Parametry dráhy Letiště-Terminál sever – Masarykovo nádraží
Odhadovaný čas jízdy: 20 minut Délka: 5 km (odbočka) + 13,5 km Max. rychlost: 80 – 120 km.h-1 Staví v pěti zastávkách Jednotubusový tunel hlouben technologií TBM
9
Správa trati - ČD Financování – fondy EU Nasazované typy vlaků
Letiště – upravené City Elefant Praha – Kladno – City Elefant a rychlíky Financování – fondy EU Praha – Kladno - OP Doprava, prioritní osa 3 Dráha na letiště – OP Praha – Konkurenceschopnost, prioritní osa 1.1 15% zaplatí stát
10
Zdroje Mapy - http://www.mapy.cz/
Téma stavby tubusů - ;ttp://technet.idnes.cz/metro-petriny-nejvetsi-jeskyne-v-praze-fc2-/tec_reportaze.aspx?c=A121010_221752_tec_reportaze_rja Informační linka letiště Václava Havla (ohledně letové špičky) ová korespondence s ing. Janem Šulcem (SŽDC) ohledně financovatelnosti tunelů na dráze Myšlenka naklápěcích souprav - Negrelliho viadukt - Vlakové linky S v historických souvislostech, Ropid, Praha, 2012 Dotace EU -
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.