Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Podnikové informační systémy Základní funkcionalita ERP II
Prof. Ing. Josef Basl, CSc.
2
Obsah Funkcionalita ERP II SCM CRM BI
3
Aplikační architektura ERP II SCM
Vlastníci, management IS/IT firmy Business Intelligence, manažerské aplikace e_Business e_Business ERP Prodej, nákup, sklady, výroba Finance, Control- liing, .. Zdroje (personál, majetek), SCM CRM Dodavatelé, obchodní partneři Zákazníci e_Business e_Business Interní infrastruktura Obchodníci, referenti, obchodní zástupci, kontaktní centrum
4
Raw Materials Supplier
B2B and M2M Environment of e-Supply Networks, zdroj: Niels Bjørn-Andersen, Copenhagen Business School, 19th IFIP World Computer Congress Santiago, Chile, August 2006 3P Logistics Manufacturers Retailers Engineering/ Design Partners Raw Materials Supplier Logistics Exchange (horizontal) Private eMarket (vertical) B2B relationships Customer Exchange (B2C) Marketplace-to-Marketplace (M2M) relationships Consumer Virtual Manufacturers Component Supplier Distributor/ Reseller Virtual Distributors Public eMarket (B2B) Corporate Customers Subcontractor Manufacturer/ OEM Product/Goods Flow Logistics Providers Information Flow (Adapted from Forrester, 06/2000 & AMR SCM Report Jan 2000)
5
SCM - definition (SCOR – Supply Chain Operation Reference Model)
Supply chain management (SCM) is the combination of art and science that goes into improving the way your company finds the raw components it needs to make a product or service and deliver it to customers. The following are five basic components of SCM.
6
SCM - definition (SCOR)
1. Plan – This is the strategic portion of SCM. You need a strategy for managing all the resources that go toward meeting customer demand for your product or service. A big piece of planning is developing a set of metrics to monitor the supply chain so that it is efficient, costs less and delivers high quality and value to customers. 2. Source – Choose the suppliers that will deliver the goods and services you need to create your product. Develop a set of pricing, delivery and payment processes with suppliers and create metrics for monitoring and improving the relationships. And put together processes for managing the inventory of goods and services you receive from suppliers, including receiving shipments, verifying them, transferring them to your manufacturing facilities and authorizing supplier payments.
7
SCM – definition (SCOR)
3. Make – This is the manufacturing step. Schedule the activities necessary for production, testing, packaging and preparation for delivery. As the most metric-intensive portion of the supply chain, measure quality levels, production output and worker productivity. 4. Deliver – This is the part that many insiders refer to as logistics. Coordinate the receipt of orders from customers, develop a network of warehouses, pick carriers to get products to customers and set up an invoicing system to receive payments. 5. Return – The problem part of the supply chain. Create a network for receiving defective and excess products back from customers and supporting customers who have problems with delivered products.
8
Příklad mySAP SCM řešení
Měření Management výkonnosti dodavatelského řetězce Supply Chain Performance Management Strategie Plánování Supply Chain Design Tvorba dodavatelské sítě Plánování nabídky a poptávky Demand and Supply Planning Dodavatel Zákazník Supply Chain Hub Supply Chain Hub Supply Chain Hub Supply Chain Hub Kolaborace Kolaborace Kolaborace v dodavatelském řetězci Kolaborace v dodavatelském řetězci Zdroje Výroba Dodávka Síť Direct Procurement Přímý nákup Direct Procurement Manufacturing Výroba Manufacturing Order Fulfillment Order Fulfillment Provedení zakázky Síť Partner Partner Sledování Management událostí v dodavatelském řetězci
9
Scénáře sledování událostí
Automatizace procesů Přepočítává časy příjezdu Dává výstrahu do plánování výroby při pozdních dodávkách materiálu Aktualizuje dobu tranzitu Kalkuluje náklady při zdržení Kontroluje úplnost procesů Výstrahy Informuje obchodní partnery Zobrazuje výstražný monitor Uspořádává chybová hlášení Customer Service Včasné dodávky Průměrné časy tranzitu Poslední hlášený stav Automaticky sleduje proces spolupráce Hlášení Spolupráce Event Tracking actively supports companies and their business partners in managing their supply chain processes
10
Příklady sledování událostí
Zprávy o poloze Obvyklé zprávy o poloze Vlak projel nádražím Zprávy o zpoždění Poskytovatel služby hlásí nový čas příjezdu Zpráva o špatném směru Vozidlo projelo nesprávným místem Zprávy o výjimkách Nehoda, poruch vozidla Změna objektu identifikace Balení, nakládka, transfer nákladu Další zprávy o událostech Zprávy o měření Proces vážení, teplota v chladícím boxu Senzorické zprávy Nezákonné otevření kontejneru Události vztažené k obchodnímu procesu Přebytečné, chybějící a poškozené zboží Jakákoliv událost přes uživatelský Web interface, jestliže není dostupná jiná infrastruktura
11
Proces splnění zakázky
Plánování výroby Plánování odbytu Zásoba Prodejní zakázka ATP Řízení dopravy Globální ATP ATP podle pravidel Umístění výrobku CTP Simulace Zpětné zpracování Zahraniční obchod Řízení skladů
12
Globální Available-to-Promise
Pravidly řízené, víceúrovňové ATP Alternativní lokace Alternativní výrobky Integrace s plánováním výroby Kontrola oproti aktuálnímu výrobnímu plánu Uvažování kapacitních omezení Integrace s plánováním odbytu Alokace produktu
13
ATP podle pravidel Problém: Postup řešení: Konečná položka zakázky
Alternativní lokace Alternativní výrobky Konečná položka zakázky PPM rozklad Problém: Nedostatek zboží na skladě Postup řešení: Krok 1: Alternativní výrobek Krok 2: Nákup z jiné lokace Krok 3: Nakonec výroba (PPM rozklad)
14
Změna metody výroby Kontrola všech úrovní výroby v každé lokaci Úroveň
PPM 1 PPM 2 DV CTP ATP CTP ATP CTP ATP 10 20 30 If a level is not present for a specific location-product then this location-product is not evaluated. FG: finished Goods PPM: Production Proces Model DV = Dokončená výroba / PPM = PP Model / CTP = Capable To Promise
15
Aplikační architektura ERPII - CRM
Vlastníci, management IS/IT firmy Business Intelligence, manažerské aplikace ERP Prodej, nákup, sklady, výroba Finance, Control- liing, .. Zdroje (personál, majetek), e_Business CRM Dodavatelé, obchodní partneři Zákazníci e_Business Interní infrastruktura Obchodníci, referenti, obchodní zástupci, kontaktní centrum
16
CRM – Customer Relationship Management
komplex technologií (aplikačního a základního software, technických prostředků), podnikových procesů a personálních zdrojů určených pro řízení a průběžné zajišťování vztahů se zákazníky firmy, a to v oblastech podpory obchodních činností, zejména prodeje, marketingu a podpory zákazníka a zákaznických služeb ,
17
Operační, kooperační a analytické CRM
operační – zefektivnění klíčových procesů „kolem“ zákazníka, zejména front office, kooperační – optimalizace interakcí se zákazníkem, vícekanálová komunikace, analytické – agregace a aplikace znalostí o zákazníkovi, aplikace „business a customer intelligence“, speciální CRM analytické aplikace na bázi datových skladů a dolování dat,
18
Architektura e_business portál – CRM - BI
e_Business Portal Zákazník Interní uživatelé Zákazníci – ODS CRM DWH Front-office aplikace E T L E T L Služby Prodej Podpora Integrace aplikací - hub Back-office aplikace Zdroj: White, C., 2001 (upraveno) Logistika Finance Zdroje
19
Customer Intelligence
Internet Zákazník Kontaktní centrum Operační datový sklad CM Podpora prodeje Služby .. Datový sklad Analýzy zákazníků Plánování a příprava marketingu ¨Specializované nabídky podle typu zákazníka ….
20
Analýzy CI – kategorie dle dnů v týdnu
21
Customizable, Real-Time Dashboards
Measure Every Marketing Metric Only customizable dashboard for measuring marketing effectiveness Zdroj: salesforce.com Customizable, Real-Time Dashboards Campaign ROI (by campaign type, region, etc.) Lead Conversion Rate (by campaign type, group, region, etc.) Total Leads (by segment, time period, source, region, etc.) Leads by Sales Pipeline Stage Closed/Open Leads Leads Not Followed-up on quickly Any custom report… We know that every marketing user is different and needs to measure their own statistics and metrics for their part of the business. Because of this, we’ve designed our dashboards so that they are customizable so every user and executive can measure what’s important to them. Here is a list of the types of metrics our customers use including….[read selected metrics] Our dashboards are the lifeblood for many customers, helping them achieve executive buy-in by provide immediately visibility into their business.
22
Aplikační architektura ERP II BI
Vlastníci, management IS/IT firmy Business Intelligence, manažerské aplikace ERP Prodej, nákup, sklady, výroba Finance, Control- liing, .. Zdroje (personál, majetek), e_Business CRM Dodavatelé, obchodní partneři Zákazníci e_Business Interní infrastruktura Obchodníci, referenti, obchodní zástupci, kontaktní centrum
23
Základní principy BI Analytické a rozhodovací úlohy v řízení firmy s odpovídající datovou, organizační i technologickou infrastrukturou – manažerské aplikace, datové sklady a tržiště, dolování dat, … - vytváří se postupně od poloviny 80. let. Cíl, smysl – řešit problémy informačních – transakčních - systémů (nedostatek nebo nedostupnost analytických informací) - a tedy vytvořit prostor pro zkvalitnění řízení firmy, multidimenzionalita a OLAP technologie (On-line Analytical Processing), zdroje dat - produkční databáze transakčních systémů, minimálně manuální vstupy, specifické projekční postupy a provozní procedury,
24
Architektura multidimenzionální databáze – OLAP kostky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.