Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných."— Transkript prezentace:

1 Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Výrazy, funkce, rovnice Číslo DUMu: VY_42_INOVACE_22_1 8 Název DUMu: LINEÁRNÍ ROVNICE Pro obor vzdělávání: 82-51-L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovu 82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva Předmět: Matematika Ročník: první Autor: Pavel Vacík Datum: 18.09.2012

2 rovnice rovnost čísel Cílem řešení rovnice je najít takové číslo, které po dosazení za neznámou x změní rovnici na rovnost čísel. Toto číslo nazýváme kořen rovnice. Kořen rovnice většinou nevidíme rovnou – je nutné ho vypočítat. Při výpočtech používáme ekvivalentní úpravy rovnic.

3 Ekvivalentní úpravy rovnic 1.Převedení výrazu z jedné strany rovnice na druhou při současné změně znaménka.

4 2.Vydělení obou stran rovnice stejným číslem (nesmí to být nula). Pro znaménka mohou nastat tyto možnosti:

5 3.Vynásobení obou stran rovnice stejným číslem (nesmí to být nula). Pokud se v rovnici vyskytuje jediný zlomek, násobíme obě strany rovnice číslem, které je ve jmenovateli.

6 Pokud se v rovnici vyskytuje více zlomků, násobíme obě strany rovnice číslem, které je nejmenším společným násobkem všech jmenovatelů.

7 Postup řešení lineární rovnice 1.Vhodným vynásobením odstraníme zlomky 2. Roznásobíme závorky 3. Každou stranu samostatně dopočítáme sčítáním a odčítáním 4. Neznámou převedeme na jednu stranu čísla na druhou stranu rovnice 5. Provedeme závěrečné vydělení. 6. Součástí řešení je zkouška, která se provádí dosazením kořene do původního zadání

8

9

10 Zdroj materiálů: Není –li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, autor uvedený na titulním snímku.


Stáhnout ppt "Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných."

Podobné prezentace


Reklamy Google