Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTerezie Krausová
1
SUPERBEL Projekt elektromobilu Škoda Superb
2
Partneři projektu Škoda Auto a.s. Vysoké učení technické v Brně, FEKT, CVIS Sdružení Elektromobily EVC group Aufeer Design
3
Cíle a záměry projektu Přestavět spalovací vozidlo Škoda na elektromobil Použít již vyvinuté a dostupné technologie Snadná opakovatelnost přestavby se snížením nákladů Vozidlo využít k měření energetické spotřeby pohonu a dalších agregátů a k propagaci elektromobilů.
4
Role Škoda Auto a.s. –dodávka vozidla se spalovacím motorem –konzultace při programování řídící jednotky tak, aby korektně pracovala bez spalovacího motoru –rozhraní pro komunikaci s uživatelem –součinnost při schvalování vozidla do provozu –další role dohodnuté v diskusi
5
Role Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT Dodávka výkonné nabíječky 40kW Příkon max 3 fáze 63A Komunikace s managementem baterií Zkušenosti s vývojem elektropohonů
6
Role Centra výpočetních a informačních služeb Vývoj dotykového uživatelského rozhraní Software a hardware pro sběr dat Web projektu Databáze nabíjecích míst
7
Role sdružení Elektromobily Koordinace projektu Sdružuje vysoké školy a zástupce průmyslu Desetiletí zkušeností s provozem stovky elektromobilů Budování nabíjecí infrastruktury Prezentace elektromobilu Superbel veřejnosti a na výstavách Zajištění sponzora na lithiové akumulátorové baterie LiFePo4 (ThunderSky)
8
Role EVC group Dodávka elektromotoru Siemens a frekvenčního měniče, elektrického posilovače brzd Instalace a programování managementu akumulátových baterií MGM Compro Vývoj a realizace redukcí, nosníků na baterie Technická realizace přestavby
9
Role Aufeer Design Návrh uchycení nosníků akumulátorů Routování silových vodičů Virtuální Crash testy po přestavbě CAD zpracování mechanických dílů
10
Plán projektu 09 – 12 / 2009 Demontáž spalovacího agregátu a instalace redukcí a nosníků na baterie 01 – 03 / 2010 Instalace baterií a pohonu Oživení řídící jednotky bez konvenčního agr. 04 – 06 / 2010 Testy elektromagnetické kompatibility Schvalování elektromobilu do provozu 07 – 09 / 2010 Provoz a měření spotřeby a jízdních vlastností
11
Plánované komponenty elektropohonu Nulová ověřovací varianta - náhradní –synchronní elektromotor s permanentními magnety Siemens pro VW golf Citystromer 11kW vodou chlazený –frekvenční měnič Siemens Simovert 11kW vodou chlazený
12
Frekvenční měnič Solectria Vzduchem chlazený 40kW nominal - 70kW max
13
Elektromotor Siemens vodou chlazený 70 kW max
14
Akumulátorová baterie LiFePo4 ThunderSky lithium 30kWh 300V vzduchem chlazené s vyrovnáváním článků BMS MGM-Compro 80kW
15
Rozpočet projektu 3,7 mil Kč Partneři projektu hradí svoje náklady sami a získají know-how, publicitu a zákazníky Instalované součásti zůstávají v majetku partnera, který je dodal, pokud je neuhradí sponzor. Baterie a BMS hradí sponzor.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.