Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ZKOUŠKY BRZDY
2
PRŮBĚŽNÁ SAMOČINNÁ TLAKOVÁ BRZDA
brzdy jednotlivých vozidel ovladatelné z jednoho místa PROVOZNÍ TLAK ... tlak v hlavním potrubí, při kterém je brzda vozidla zcela odbrzděna – 5 bar ÚPLNÉ PROVOZNÍ ZABRZDĚNÍ ... 3,5 bar RYCHLOČINNÉ ZABRZDĚNÍ ... stav, kdy hlavní potrubí bylo z provozního stavu velmi rychle vyprázdněno. Velikost brzdicího účinku je stejná jako při úplném provozním zabrzdění, ale s kratší dobou dosažení maximální hodnoty PŘÍDAVNÁ BRZDA na hnacím vozidle
3
„rychlík“ doplněný o magnetickou kolejnicovou brzdu
Režim brzdění dělí se dle vývinu brzdicího účinku způsob režim pozn. I. P „osobní“ R „rychlík R+Mg „rychlík“ doplněný o magnetickou kolejnicovou brzdu II. G „nákladní“
4
ZPŮSOBY BRZDĚNÍ I. způsob brzdění II. Způsob brzdění
Rychlý vývin brzdicího účinku na obvodu kol Režimy R+Mg, R (rychlík) nebo P (osobní) II. Způsob brzdění Pomalý vývin brzdicího účinku na obvodu kol Režim G (nákladní)
5
REŽIMY BRZDĚNÍ Režim P (osobní),
(doba náběhu 6-10 s, odbrzdění 15 – 20 s) většina osobních vlaků a rychlé nákladní vlaky Režim R (rychlík), (doba náběhu 3-5 s, odbrzdění 15 – 20 s) hlavní rozdíl oproti režimu P spočívá v zavedení vyššího přítlaku v rychlosti více jak 70 km/h z důvodu kompenzace klesajícího součinitele tření špalík/kolo s rostoucí rychlostí
6
REŽIMY BRZDĚNÍ režim G (nákladní)
(doba náběhu 18 – 30 s, odbrzdění 45 – 60 s) Nutné u některých nákladních vlaků, volné svěšení vyžaduje pomalé změny sil ve vlaku – jinak by došlo k silovým rázům vedoucím k přetržení vlaku
7
BRZDICÍ PROCENTO brzdicí váha brzdicí procento vyjádřena v tunách
vyjádřena pro každé vozidlo na základě zkoušek brzdicí procento vyjadřuje účinek brzdy – schopnost zastavit ze smluvené rychlosti na smluvené dráze pro každý vlak stanoveno potřebné brzdicí procento pro každý vlak se počítá skutečné brzdicí procento, jež musí být větší nebo rovno předepsanému
9
Úplná zkouška brzdy provádí se na všech vozech
vždy ve stanici sestavení vlaku za sestavení se nepovažuje výměna hnacího vozidla, změna směru jízdy, ... platnost úplné zkoušky hod dokladem o jejím provedení je podepsaná Zpráva o brzdění
10
Jednoduchá zkouška brzdy
provádí se pouze na některých vozidlech v závislosti na situaci, která ji vyvolala ZJEDNODUŠENÁ ZKOUŠKA na přidaných vozech v rozsahu ÚZB ZKOUŠKA BRZDOVÉHO SPOJENÍ za místem přechodného rozpojení ZKOUŠKA PRŮCHODNOSTI na posledním vozidle soupravy
29
VLAKOVÁ DOKUMENTACE
30
VÝKAZ VOZIDEL ZPRÁVA O BRZDĚNÍ ZPRÁVA O VLAKU
soupis všech vozů soupravy, podklad pro vyhotovení další dokumentace ZPRÁVA O BRZDĚNÍ doklad o provedené ÚZB po celou dobu jízdy na vedoucím hnacím vozidle ZPRÁVA O VLAKU podklad pro strojvedoucího k vyplňování dokumentace pro DKV
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.